Hem > H > Hur Skapar Man Kontaktlista I Outlook?

Hur skapar man kontaktlista i Outlook?

Skapa en kontaktgrupp

  1. Klicka på Ny kontaktgrupp i gruppen Nytt på fliken Start.
  2. Skriv ett namn för kontaktgruppen i rutan Namn.
  3. På fliken Kontaktgrupp i gruppen Medlemmar klickar du på Lägg till medlemmar.
  4. Om du lägger till en ny e-postkontakt anger du information om den personen i dialogrutan Lägg till ny medlem.

Läs mer

Hur spara kontakter i Outlook?

Om du använder Outlook-mobilapp måste du gå till "Inställningar" och välja "Spara/synkronisera" för ditt primära konto för att synka kontakter till din telefon. På detta sätt ser du till att informationen och eventuella uppdateringar hålls synkroniserade. Hur länge sparas mail i Outlook? Standardperioden för dina objekt i Inkorgen och Utkast är sex månader, och tre månader för dina objekt i Skickat, men du kan ändra dessa perioder med hjälp av alternativet Ta bort Outlook-objekt äldre än.

Med detta i åtanke, var hittar jag adressboken?

Lägga till en adressbok

Klicka på Kontoinställningar på fliken Arkiv och klicka sedan på Kontoinställningar. Klicka på Ny på fliken Adressböcker i dialogrutan Kontoinställningar.
Dessutom, hur tar man bort alla kontakter på iphone? Radera en kontakt

  1. Öppna Kontakter och tryck på kontakten du vill radera.
  2. Tryck på Redigera.
  3. Rulla ned och tryck på Radera kontakt och tryck därefter på Radera kontakt för att bekräfta.

Kan man gruppera kontakter?

Du kan organisera personer och företag i Kontakter med hjälp av etiketter. Med hjälp av appen Kontakter kan du hitta kontaktuppgifter eller ordna kontakter med etiketter som "vänner" eller "familj". Man kan också fråga hur gör man en maillista? Skapa en kontaktgrupp om du ofta skickar e-post till samma personer på samma gång

  1. Klicka på pilen bredvid Ny kontakt > välj Kontaktgrupp.
  2. Ge kontaktgruppen ett gruppnamn och välj vilken adressbok du vill spara den i vid Plats.
  3. Lägg till de kontakter som ska ingå i gruppen.
  4. Sök efter namnen med hjälp av sökfunktionen.

Dessutom, kan man ha två mailadresser i outlook?

Om du vill se alla dina e-postkonton, kalendrar och kontakter i en kombinerad inkorg laddar du ned Outlook för iOS eller Outlook för Android. Om du vill skapa en annan e-postadress som använder samma inkorg, skickat, objekt och kontaktlista som ditt befintliga Outlook.com-konto läser du hur du skapar ett e-postalias. Därefter, hur kopierar man adressboken outlook?

Kopiera addressboken från Outlook med hjälp av följande steg:
1. Starta Outlook.
2. Gå till menyn Arkiv, välj sedan Öppna och exportera.
3. Välj Importera och exportera.
4. Välj Exportera till en fil.
5. Välj Microsoft Outlook-objektfil (.pst) i listan Exportformat.
6. Klicka på Nästa.
7. Markera den katalog som innehåller addressboken och klicka på Nästa.
8. Klicka på Nästa igen.
9. Klicka på Avsluta.

Hur importera kontakter till Outlook?

Det finns flera olika sätt att importera kontakter till Outlook. Den enklaste metoden är att använda verktyget för kontaktexportering som finns i de flesta e-postklienter. Detta verktyg exporterar kontakterna i ett format som Outlook kan läsa.
En annan metod är att exportera kontakterna i ett CSV-format (Comma Separated Values). Detta är ett vanligt format som många e-postklienter stöder. För att exportera i CSV-format, öppna kontaktlistan i din e-postklient och välj "Exportera kontakter" eller "Exportera till CSV-fil". Spara sedan filen på din dator.
För att importera CSV-filen till Outlook, öppna Outlook och välj "Arkiv" -> "Importera och exportera". Välj "Importera från en annan programvara" och klicka på "Nästa". Välj "Comma Separated Values (Windows)" och klicka på "Nästa". Bläddra till CSV-filen som du sparade och klicka på "Nästa".
Välj vilken adressbok i Outlook som kontakterna ska importeras till och klicka på "Nästa". Klicka på "Finish" för att importera kontakterna.

By Wandie

Hur gör man en PDF fil på mobilen? :: Hur delar man på Onedrive?
Användbara länkar