Hem > H > Hur Lägger Man Till Underrubriker I Word?

Hur lägger man till underrubriker i Word?

För att infoga en innehållsförteckning i Word behöver du först formatera rubrikerna i dokumentet. Markera varje rubrik och klicka på "Rubrik 1" i menyfältet ovanför dokumentet. För underrubriker klickar du istället på "Rubrik 2", och så kan du fortsätta i fler nivåer om det behövs.

Läs mer

Därefter, kan inte skapa innehållsförteckning word?

Skapa innehållsförteckningen

  • Klicka på den plats där du vill infoga innehållsförteckningen – vanligtvis någorlunda i början av dokumentet.
  • Klicka på Referenser > Innehållsförteckning och välj sedan ett Automatisk innehållsförteckning-format i listan.
Med hänsyn till detta, varför uppdateras inte innehållsförteckningen? Det är bara dokumentmallens rubriker som överförs till innehållsförteckningen. Det kan inträffa att Word "missar" en rubrik. Innehållsförteckningen kan dock redigeras manuellt. Om en rubrik saknas, kopiera en annan rubrik av samma nivå, klistra in den på rätt plats och ändra texten och sidnumret.

Med hänsyn till detta, hur ändrar man format på word?

På fliken Start högerklickar du på en formatmall i formatgalleriet. Klicka sedan på Ändra. I avsnittet Formatering gör du alla formateringsändringar du vill ha, till exempel teckensnitt, storlek eller färg, justering, radavstånd och indrag. Hur skriver man en underrubrik? Om det finns informativa underrubriker kan man som läsare snabbt förstå hur texten är disponerad och kan därefter välja att hoppa in och läsa valfritt stycke. För att texten ska bli lättare att läsa och även mer sökmotorsvänlig är det av vikt att texten också delas in i stycken.

Hur gör man rutnät i Word?

Markera ett diagram, en bild eller ett objekt i dokumentet. Till höger i menyfliksområdet väljer du Formatera >justera > rutnät Inställningar. Dialogrutan Rutnät och stödlinjer öppnas. Placerar ett objekt vid den närmsta skärningspunkten i rutnätet även när rutnätet inte är synligt. Kan inte göra Innehållsförteckning? Formatera texten i innehållsförteckningen

  • Klicka på Referenser > Innehållsförteckning > Infoga innehållsförteckning.
  • Välj Ändra.
  • Klicka på den nivå som du vill ändra i listan Format.
  • Gör dina ändringar i fönstret Ändra formatmall.
  • Välj OK för att spara ändringarna.

Hur lägger man in Innehållsförteckning?

Lägga till, ändra eller ta bort en innehållsförteckning

  1. Öppna ett dokument i Google Dokument på datorn.
  2. Klicka där du vill ha innehållsförteckningen.
  3. Klicka på Infoga. Innehållsförteckning.
  4. Välj hur du vill att innehållsförteckningen ska se ut.
Med tanke på detta, kan inte uppdatera innehållsförteckning?

Det finns två anledningar till att det inte går att uppdatera innehållsförteckningen. Antingen har du inte markerat texten som ska ingå i innehållsförteckningen, eller så har du inte angett vilken nivå de olika textstyckena ska ha i innehållsförteckningen.

Var ska Sidnumreringen börja?

Paginationen börjar vanligen på första sidan av innehållet. Om det finns ett titelblad eller ett inledande blad med annan information, börjar paginationen vanligen på andra sidan.

By Lombard Smee

Vad är standard typsnitt? :: Hur man formaterar en Mac?
Användbara länkar