Hur kan man konvertera PDF till Word?
Öppna en pdf-fil i Acrobat DC.
- Öppna en pdf-fil i Acrobat DC.
- Klicka på Exportera pdf i den högra rutan.
- Välj Microsoft Word som exportformat och sedan Word-dokument.
- Klicka på Exportera. Om pdf:en innehåller skannad text kommer Acrobat Word-konverteraren att köra textigenkänning automatiskt.
- Spara den nya Word-filen:
Med tanke på detta, hur konverterar man pdf till word gratis?
Ladda upp en fil från datorn: välj den PDF-fil du vill konvertera till Word online direkt från datorn eller dra och släpp PDF-filen i konverteringsrutan. Du kan även ladda upp en PDF-fil att konvertera från en molnlagringstjänst som Google Drive eller Dropbox för att konvertera PDF till Word i en webbläsare GRATIS*! Med tanke på detta, kan man spara en pdf som word? Konvertera PDF till Word med Acrobat
Öppna PDF-filen i Acrobat. Klicka på verktyget Exportera PDF i den högra rutan. Välj Microsoft Word som exportformat och sedan Word-dokument. Klicka på Exportera.
Hur redigerar man i en PDF-fil?
Hur man redigerar pdf-filer:
- Öppna en fil i Acrobat DC.
- Klicka på Redigera pdf i den högra rutan.
- Använda redigeringsverktygen i Acrobat: Lägg till ny text, redigera text eller uppdatera teckensnitt med hjälp av val i formatlistan.
- Spara redigerad pdf: Namnge filen och klicka på Spara.
Därmed, hur laddar man ner en pdf?
Så gör du för att ladda ned dokument
- Högerklicka på länken med filens namn.
- Välj "Spara ner..." till din dator.
- Dubbelklicka på filen och öppna den nedladdade filen.
Hur låser man upp en pdf?
Låsa upp en pdf för att ta bort lösenordsskyddet:
- Öppna pdf-filen i Acrobat.
- Använd verktyget Lås upp: Välj Verktyg > Skydd > Kryptera > Ta bort skydd.
- Ta bort skydd: Alternativen varierar beroende på vilken typ av lösenordsskydd som kopplats till dokumentet.
Det finns ingen knapp med ett klick för att konvertera en PDF till ett Word-dokument på en Mac, men det går att göra med den inbyggda appen Förhandsgranska som följer med varje Mac. Så här gör du:
1. Öppna PDF-filen i Förhandsgranska.
2. Klicka på menyn "Arkiv" och välj "Exportera".
3. I rullgardinsmenyn för format väljer du "Microsoft Word".
4. Klicka på knappen "Export".
5. Välj en plats att spara filen på och klicka på knappen "Save".
Varför kan jag inte spara som PDF?
Det finns några olika anledningar till att du inte kan spara som PDF. Ett skäl kan vara att du inte har en PDF-läsare installerad på din dator. En annan orsak kan vara att filen som du försöker spara som PDF är skadad eller korrupt. Slutligen kan det vara så att din dator inte har tillräckligt med minne för att slutföra PDF-konverteringen.
Similar articles
- Hur kan jag konvertera PDF till Word?
- Hur konvertera pdf till PowerPoint?
- Kan man konvertera från Word till Excel?
- Vad betyder det att konvertera?
- Hur får man ett Word-dokument till pdf?
- Hur gör man en PDF-fil till Word?
- Hur gör man om en PDF-fil till Word?
- Kan man öppna PDF i Word?
- Hur lägger man in en pdf i ett Word dokument?