Vad är ett SLA avtal?
SLA står för Service Level Agreement, vilket vanligtvis kallas för ett servicenivåavtal eller SLA avtal på svenska. Dessa avtal utgör en viktig del av IT-tjänstehantering (IT Service Management, ITSM). Servicenivåavtal är kontrakt som definierar vad användare och kunder kan förvänta sig från IT-tjänsterna.
Hur länge SLA?
Frågor | Villkor för lån som betalas ut från 1 januari 2022 |
---|---|
Hur länge ska jag betala på lånet? | Som längst 25 år eller den kortare tid som återstår till utgången av det år du fyller 64 år. |
För att förstå hur SLA:s fungerar är det viktigt att först förstå begreppet servicenivåavtal. Ett servicenivåavtal (SLA) är ett kontrakt mellan en tjänsteleverantör och en kund som beskriver villkoren för tjänsten. Avtalet innehåller en beskrivning av de tjänster som ska tillhandahållas, den servicenivå som ska tillhandahållas och den tidsram inom vilken tjänsterna ska tillhandahållas. SLA:n beskriver också villkoren för tjänsten, inklusive kundens rättigheter och skyldigheter och tjänsteleverantörens skyldigheter.
På motsvarande sätt, vad ska ett sla innehålla?
Ett servicenivåavtal (SLA) är ett avtal mellan en tjänsteleverantör och en kund som specificerar den servicenivå som kunden förväntar sig. Ett SLA bör innehålla följande:
1. En beskrivning av den tjänst som ska tillhandahållas
2. De servicenivåer som kommer att tillhandahållas, inklusive eventuella prestandastandarder
3. Kundens ansvarsområden
4. Tjänsteleverantörens ansvar
5. Avtalsvillkoren, inklusive eventuella påföljder eller rättsmedel vid avtalsbrott.
Similar articles
- Varför kan jag inte slå på spårning?
- Hur många gånger kan man slå fel kod på iPhone?
- Vilken roll behöver vi slå på Vi i Windows Server för att virtualisera servrar?
- Är avtal mellan två parter?
- När kan avtal vara ogiltigt?
- När ska PuB avtal tecknas?
- Vilka olika typer av avtal finns det?
- Vad skiljer ett Patent från ett varumärke?
- Vad gör ett möte till ett bra möte?