Hur gör man punktlista i Excel?
Du kan även skapa numrerade listor på samma sätt.
- Klicka på knappen för Punktlista [Bullets] eller välj en bildlayout med punktlista.
- Skriv in den första posten i din lista.
- Tryck på Enter-tangenten. En grå punkt dyker upp på nästa rad.
- Fortsätt till dess listan är klar.
Folk frågar också hur gör man punktform på datorn?
Ändra listtyp
- Öppna ett dokument eller en presentation i Google Dokument eller Presentationer på datorn.
- Klicka på ett nummer, en punkt eller en kryssruta (endast Google Dokument).
- Klicka på Format. Punkter och numrering högst upp.
- Välj en ny punkttyp: Listalternativ: Klicka Fler punkter för att skapa en anpassad lista.
- Placera markören på den textrad som du vill göra indrag för.
- På fliken Start väljer du ellipsen (...) bredvid List knapparna (enligt bilden nedan) och väljer sedan öka listnivå. Kortkommando för öka listnivå: fliken. Kortkommando för minska listnivå: SKIFT + TABB.
På motsvarande sätt, hur gör man en punktlista i word?
Skapa en lista
Om du vill påbörja en numrerad lista skriver du 1, en punkt (.), ett blanksteg och en del text. Tryck sedan på Retur. En numrerad lista startas automatiskt åt dig i Word. Skriv * och ett blanksteg före texten så gör Word en punktlista. Hur Radbryter man text i Excel? Starta en ny rad med text i en cell i Excel
- Dubbelklicka på den cell där du vill infoga en radbrytning.
- Klicka på den plats där du vill bryta raden.
- Infoga radbrytningen genom att trycka på Alt+Retur och skriv sedan texten.
- Tips! Tryck på ALT+0149 om du vill infoga en punkt i cellen innan du skriver texten.
Man kan också fråga vad menas med punktform?
Punktlista, även punktuppställning, är ett sätt att förtydliga skriven text. Den innebär att texten – istället för att löpa i hela rader, med mening på mening – delas upp i mindre stycken. Stycken inleds för tydlighets skull i regel av en listpunkt eller liknande markering (tankstreck eller asterisk). Hur skriver man en punktlista? Punktlistor
Hur ska punktlistorna se ut?
- Om den inledande satsen är en fullständig mening ska den avslutas med kolon, som i exempel 1 och 2.
- Om leden är fullständiga meningar ska de inledas med stor bokstav och avslutas med punkt.
Därefter, hur gör man punkter i pp?
Infoga en punktlista eller en numrerad lista
- Klicka på Normal på fliken Visa.
- Klicka i textrutan eller platshållaren där du vill lägga till punktlistor eller numrerad text.
- Välj fliken Start, klicka på Punktlista eller Numrerad lista. i gruppen Stycke och börja skriva din lista.
För att göra numrerade rubriker i Word, går du först till fliken "Layout" i menyn längst upp. Där väljer du "Nummering" och sedan "Definiera ny numrering".
I fönstret som poppar upp, väljer du nummerformat, startnummer och eventuella andra inställningar. Klicka sedan på "OK" för att spara.
Hur gör man hängande indrag i Word?
För att göra hängande indents i Word, gör följande:
1. Öppna din Word-dokument.
2. Klicka på "Formatera" i menyn längst upp på skärmen.
3. Klicka sedan på " rad- och sidindelning ".
4. Under "Sidindelning", klicka på "Indents and Spacing".
5. Under "Special", välj "Hanging".
6. Klicka sedan på "OK".
Similar articles
- Hur gör man en punktlista i Excel?
- Hur gör man en punktlista?
- Hur skriver man en punktlista?
- Hur gör man streckkoder i Excel?
- Hur gör man en frekvenstabell i Excel?
- Hur gör man upphöjt till i Excel?
- Hur gör man bockar i Excel?
- Hur gör man en checklista i Excel?
- Hur gör man flera rader i en cell i Excel?