Hem > H > Hur Lägger Man Till Bildtext?

Hur lägger man till bildtext?

Klicka på ”Bild” i verktygsfältet och ladda upp, söka efter eller lägga till webbadressen till bilden. När bilden är på ritningen, klicka på ”Textruta” i verktygsfältet. Rita textrutan och skriv sedan ditt bildtext i den. Du kan formatera texten med teckensnitt alternativ i verktygsfältet om du vill.

Läs mer

Hur infogar man en textruta i Google Docs?

Öppna en presentation på bilden där du vill lägga till ett objekt. Klicka på Infoga-menyn. Välj mellan följande alternativ: Textruta: Lägger till en ruta i bilden där du kan infoga text. Hur lägger man till bildtext på Google Docs? Hur skriver jag en bildtext till en bifogad bild?

  1. Klicka in dig på sidan där bilden finns genom att klicka på knappen redigera.
  2. Leta sedan upp bilden i mittenkolumnen.
  3. Under bifogad bild finns det ett fält som heter bildbeskrivning. Skriv in din bildtext där.
  4. Klicka på knappen spara när du är nöjd.

Hur gör man en bilaga i Google Docs?

Öppna ett dokument i Google Dokument på datorn. Klicka där du vill lägga till bilden. Klistra in högst upp. Välj ett alternativ och klicka sedan på Klistra in. På motsvarande sätt, hur skriver man en bildtext i word? Word

  1. Klicka på den bild som du vill lägga till en beskrivning för.
  2. Klicka på Referenser > Infoga beskrivning.
  3. Om du vill använda standardetiketten (Bild) skriver du beskrivningen i rutan Beskrivning.

Med hänsyn till detta, hur gör man bildtext i drive?

Placera markören i dokumentet där du vill ha din bild och bildtext. Klicka sedan på Infoga> Ritning> Nytt från menyn. Klicka på "Bild" -knappen i verktygsfältet och ladda upp, sök eller lägg till bildens URL. När din bild är på ritningen klickar du på "Textruta" i verktygsfältet. Man kan också fråga hur gör man en textruta? Infoga en textruta

  1. Gå till Infoga > textruta.
  2. Klicka på den plats i filen där du vill infoga textrutan, håll ned musknappen och dra sedan textrutan så stor du vill ha den.
  3. När du har ritat textrutan klickar du i den för att lägga till text.

Därefter, hur flyttar man en bild i google dokument?

Lägga till en bild i ett dokument eller en presentation

  1. Öppna ett dokument eller en presentation i Google Dokument eller Presentationer på datorn.
  2. Klicka på Infoga. Bild.
  3. Välj var du vill hämta bilden från. Ladda upp från datorn: Infoga en bild som har sparats på enheten.
  4. Klicka på Infoga eller Öppna.
Kan man rita i ett Google dokument?

Ja, det går bra att rita i ett Google-dokument. Det finns två sätt att göra detta. För det första kan du använda verktyget för ritningar som finns under menyn "Verktyg". Detta verktyg har ett antal olika verktyg för att rita, och det går också att anpassa storleken på pennan. För det andra kan du använda en extern ritprogramvara och länka till ditt dokument.

Hur man gör en bilaga?

För att göra en bifogad fil, behöver du först och främst en fil som du vill bifoga. Om du redan har en fil du vill använda, går du bara till nästa steg. Om du inte har en fil redo, måste du skapa eller hitta en fil först. När du har en fil du vill bifoga, öppna det program du vill bifoga filen i. Se till att du befinner dig i det dokument eller det meddelande du vill bifoga filen till. Klicka sedan på "Bifoga" eller "Infoga" -knappen (knapparna kan se lite olika ut beroende på programmet). En ruta kommer nu att dyka upp där du kan bläddra igenom din dator för att hitta den fil du vill bifoga. När du har hittat filen du vill bifoga, klickar du på "Öppna" eller "Infoga" -knappen igen (knapparna kan se lite olika ut beroende på programmet). Filen kommer nu att bifogas.

By Earleen Westermark

Varför går datorn så sakta? :: Vad är bildstorlek?
Användbara länkar