Hur stryka över text i Excel?
Markera de celler som innehåller de data du vill formatera. Klicka på dialogruteikonen Formatera celler. Tips: Du kan också trycka på Ctrl+5. I rutan Formatera celler, under Effekter, klickar du på Genomstruken.
Hur ändrar man från punkt till komma i Excel?
Så här gör du:
- Stäng av Excel.
- Gå till Windows kontrollpanel -> Klocka, språk och nationella inställningar (Clock and region) -> Fler inställningar (Addtional settings)
- Ändra decimaltecken till en punkt och tusentalsavgränsare (digit grouping symbol) till komma.
- Markera det tecken som du vill formatera.
- För upphöjd text trycker du på Ctrl, Skift och plustecknet (+) samtidigt. För nedsänkt text trycker du på Ctrl och likhetstecknet (=) samtidigt. (Tryck inte på Skift.)
Följaktligen, hur gör man en upphöjd 1?
Använda kortkommandon för att använda upphöjd eller nedsänkt text. Markera texten eller talet. För upphöjd formatering trycker du på Ctrl, Skift och plustecknet (+) samtidigt. För nedsänkt formatering trycker du på Ctrl och plustecknet (+) samtidigt. Dessutom, hur gör man upphöjt på tangentbordet? Kortkommando för snabel-a (@) och andra specialtecken
- Snabel-a: @ Kortkommando: Alt gr + 2 (vanliga sifferraden)
- Grader: ° Kortkommando: Alt + 248 (num)
- Upphöjt till 2: 2 Kortkommando: Alt + 0178 (num)
- Glad emoji: ? Kortkommando: Alt + 1 (num)
- Pi: π
- Uppochnedvänt frågetecken: ¿
- Paragraf: §
- Copyright: ©
Dessutom, hur får man fram dolda kolumner i excel?
Ta fram kolumner
- Markera de kolumner som angränsar till de dolda kolumnerna.
- Högerklicka på de markerade kolumnerna och välj Ta fram.
Därefter, hur skriver man flera rader i en cell i excel?
Om du vill lägga till avstånd mellan rader eller stycken med text i en cell använder du en tangentbordsgenväg för att lägga till en ny rad.
- Dubbelklicka på cellen som du vill infoga en radbrytning i.
- Klicka på den plats där du vill infoga radbrytningen.
- Infoga radbrytningen genom att trycka på ALT+RETUR.
För att kopiera en funktion med riktning nedåt kan du använda verktyget för kopiering och klippa ut i Excel. Gör följande:
1. Markera cellerna som innehåller funktionen du vill kopiera.
2. Klicka på 'Kopiera' i verktygsfältet.
3. Markera de celler du vill klistra in funktionen till.
4. Klicka på 'Klistra in special' i verktygsfältet.
5. I dialogrutan 'Klistra in special' väljer du 'Klistra in: Funktioner' och klickar sedan på 'OK'.
Hur låser man rader och kolumner i Excel?
För att låsa rader och kolumner i Excel, gör följande:
1. Klicka på cellen där du vill börja låsa.
2. Gå till menyn Arkiv > Lås celler.
3. Välj vilken typ av låsning du vill göra.
4. Klicka på OK.
Similar articles
- När blir en text en text?
- Varför syns inte all text i Excel?
- Hur för man över bilder från Mac till USB?
- Hur för jag över filer från pc till iPad?
- Hur får man över kontakter från iPhone till Android?
- Hur får man över bilder från datorn till extern hårddisk?
- Hur ska man föra över telefonboken till en ny telefon?
- Hur för man över bilder från kameran till Mac?
- Hur man för över Windows till SSD?