Hur delar man en tabell i Word?
Dela en tabell
- Placera markören på den rad som du vill ha som den första raden i den andra tabellen. I exempeltabellen finns den på den tredje raden.
- Klicka på Dela tabell i gruppen Sammanfoga på flikenLAYOUT. Tabellen delas upp i två tabeller.
Man kan också fråga hur separerar man celler i excel?
Dela upp innehållet i en cell mellan två eller fler celler
- Markera cellerna med innehåll som ska delas.
- Klicka på Text till kolumner i gruppen Dataverktyg på fliken Data.
- Välj Avgränsade om det inte redan är valt och klicka sedan på Nästa.
- Välj de avgränsare som definierar de platser där du vill dela cellinnehållet.
- Välj cellen där den sammanfogade texten ska placeras.
- Skriv = och markera den första cellen som du vill kombinera.
- Skriv & och använd citattecken med ett blanksteg.
- Markera nästa cell som du vill kombinera och tryck på Retur. En exempelformel kan vara =A2&" "&B2.
Dessutom, hur gör man en figurförteckning i word?
Infoga en figurförteckning
- Klicka på den plats i dokumentet där du vill infoga figurförteckningen.
- Klicka på Referenser > Infoga figurförteckning. Obs!: Om Word dokumentet inte är maximerat kanske du inte ser alternativet Infoga figurförteckning.
- Du kan justera Format och Alternativ i dialogrutan Figurförteckning.
- I Utskriftslayoutvy, för du pekaren över tabellen tills tabellens flytthandtag. visas.
- För pekaren över tabellens flytthandtag tills pekaren ändras till en fyrhövdad pil och klicka sedan på tabellens flytthandtag.
- Dra tabellen till en ny plats.
Hur får man in Excel i Word?
Kopiera Excel-data
- Markera de data du vill kopiera i Excel och tryck på Ctrl+C.
- Öppna det andra Office-programmet, klicka där du vill klistra in data och tryck sedan på Ctrl+V.
- Klicka på Inklistringsalternativ bredvid dina data och välj hur du vill klistra in dem.
Och därefter, vad är en tabellrubrik?
Tabellrubrik: Rubrik för tabellen (Caption). Exempel: En tillgänglig tabell. - Sammanfattning (Summary). Summary är en dold hjälp för personer med skärmläsare. Hur gör man Letarad i Excel?
Börja med att öppna Excel-filen.
1. Klicka på "Data" fliken längst upp till vänster i Excel.
2. Sedan klickar du på "Från text/CSV" i den vänstra kolumnen.
3. Klicka på den letade efter CSV-filen för att välja den.
4. Klicka på "Importera" och välj sedan "Leta efter data".
5. I det nya fönstret klickar du på "Bläddra" för att välja CSV-filen igen.
6. Klicka på "OK" och sedan "Nästa".
7. Klicka på "Nästa" igen och sedan "Slutför".
Hur grupperar man i Excel?
För att gruppera celler i Excel, högerklicka på en cell i den grupp du vill skapa och välj "Gruppera". Detta kommer att skapa en grupp med alla celler som är mellan den första och den sista cellen i gruppen.
Similar articles
- Hur gör man en fin tabell?
- Hur gör man en snygg tabell i Excel?
- Hur gör man en tabell i Excel?
- Vad är det för skillnad mellan en tabell och ett diagram?
- Hur delar man datorskärm till TV?
- Hur delar man internet från Samsung till dator?
- Hur delar man fil?
- Hur delar man filer på Google Drive?
- Hur delar man WhatsApp?