Varför kan jag inte ta bort blad i Excel?
Gå till fliken Start, gruppen Celler och klicka på pilen bredvid Ta bort och sedan på Ta bort blad. Tips: Du kan också högerklicka på bladfliken i ett kalkylblad eller på en bladflik i något markerat kalkylblad som du vill ta bort och sedan klicka på Ta bort blad.
Hur låser man ett Google Dokument?
Låsa eller låsa rader eller kolumner
- På datorn öppnar du ett kalkylark i Google Kalkylark.
- Välj en rad eller kolumn som du vill låsa eller låsa upp.
- Klicka på Visa. Lås högst upp.
- Välj hur många rader eller kolumner som ska låsas.
Hur får man bort skrivskyddet på ett USB minne?
Det du ska göra i det här fallet är att bege dig till Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\StorageDevicePolicies. Öppnar du denna mapp ser du en fil med namnet WriteProtect. Dubbelklicka på denna och ändra värdet från 1 till 0. Klicka sedan på OK för att spara ändringen och starta om datorn. Kan inte ta bort skrivskydd på mapp? Om du tar bort attributen Skrivskydd och System för mappen är dessa särskilda visningsinställningar inte tillgängliga. För de mappar som du har anpassat själv med fliken Anpassa på flikens Egenskaper-dialogruta kan mappikonen och andra anpassningar gå förlorade om du tar bort attributet Skrivskydd.
På motsvarande sätt, hur får man bort skrivskydd på word?
Gå till mappen där dokumentet finns, högerklicka på dokumentet, välj egenskaper, avmarkera attributet skrivskydd. Man kan också fråga varför kan jag inte redigera i word? Om ett kalkylblad eller en presentation är låst för redigering och inte kan redigeras i Windows-skrivbordsprogram kan det vara så att filen redan redigeras av någon annan eller att någon annan har checkat ut filen.
Hur får man bort skrivskydd i Powerpoint?
Göra ändringar av en skrivskyddad presentation
- Klicka på Spara som som på fliken Arkiv.
- Klicka på Hämta.
- Välj stegen nedan för att spara och öppna filen i webbläsaren.
Det finns flera olika sätt att aktivera redigeringsfunktionen i Word. Den enklaste metoden är att använda menyn "Redigera" i Word-programmet. Alternativt kan du använda snabbknapparna för att aktivera redigeringsfunktionen. Snabbknapparna är F7 för att aktivera redigering av stavfel och F8 för att aktivera redigering av grammatikfel.
Därefter, vad är microsoft office knappen?
microsoft office-knappen är en funktion i microsoft office-programmen som ger användaren tillgång till olika alternativ för det aktuella programmet. Knappen finns i office-programmen från och med office 2007 och har ersatt det tidigare menyvalet "Arkiv". microsoft office-knappen innehåller olika alternativ som gör det möjligt för användaren att spara, öppna och skapa nya dokument, samt ändra inställningar för det aktuella programmet.
Similar articles
- Hur kopierar man ett blad i Excel?
- Varför kan jag inte sortera i Excel?
- Varför kan jag inte sammanfoga celler i Excel?
- Varför kan jag inte öppna Excel?
- Varför kan jag inte filtrera i Excel?
- Varför kan jag inte spara i Excel?
- Varför kan jag inte redigera i Excel?
- Kan inte ta bort flik i Excel?
- Varför kan jag inte ta bort McAfee?