Hur hittar jag verktygsfältet?
Klicka med höger musknapp på Startknappen längst ned till höger och öppna Kontrollpanelen. Klicka på Utseende och anpassning och välj Aktivitetsfält och navigering. Se till att Dölj aktivitetsfältet automatiskt inte är ikryssat. Som du ser kan du även välja var du ska placera det.
Hur flyttar man verktygsfältet?
Flytta aktivitetsfältet från standardplatsen
- Klicka på en tom plats i aktivitetsfältet.
- Håll ned den primära musknappen och dra muspekaren till den plats på skärmen där du vill placera aktivitetsfältet.
- När du har flyttat muspekaren till den plats där du vill ha aktivitetsfältet släpper du musknappen.
Därefter, hur får man en klocka på skrivbordet?
Visa klockan på startskärmen
- Tryck länge på en tom del av startskärmen.
- Tryck på Widgets längst ned på skärmen.
- Tryck länge på en klockwidget.
- Bilder av startskärmarna visas. Dra klockan till startskärmen.
Därefter, hur får jag fram ikoner på skrivbordet?
Visa skrivbordsikoner i Windows
- Välj Start , Inställningar och välj sedan Teman under Anpassning .
- Under Teman, rullar du nedåt och väljer Skrivbordsikoninställningar.
- Välj de ikoner som du vill visa på skrivbordet och välj sedan Verkställ och OK.
Varför kan jag inte klicka på aktivitetsfältet?
Om Du inte kan se Start eller Aktivitetsfältet kan aktivitetsfältet vara dolt. Prova de här stegen om du vill se det. Tryck på Windows-tangenten + I för att gå till Inställningar och välj sedan Anpassning > Aktivitetsfältet . Aktivera Lås Aktivitetsfältet. Hur flyttar man aktivitetsfältet i Windows 11?
Det finns två olika sätt att flytta Windows 11-aktivitetsfältet. För det första kan du använda musen. Håll musknappen och dra aktivitetsfältet till den position du vill ha det. För det andra kan du ändra inställningarna för aktivitetsfältet. Gå till Start-menyn och klicka på Inställningar. Klicka sedan på System. Klicka på Aktivitetsfält i vänstermenyn. Välj sedan Placering på aktivitetsfältet i högermenyn. Välj den position du vill ha aktivitetsfältet i.
Varför syns inte mina ikoner på skrivbordet?
Det finns flera olika anledningar till varför ikoner inte syns på skrivbordet. Ibland kan det bero på en bugg i operativsystemet, eller så kan det vara en inställning som har ändrats av misstag.
Om du använder Windows 10 och ikonerna plötsligt försvann, kan du försöka återställa skrivbordet genom att högerklicka på bakgrunden och välja "Återställ skrivbord". Detta återställer alla inställningar för skrivbordet till standard, och ikonerna bör dyka upp igen.
Om det inte fungerar, kan det finnas en bugg i operativsystemet som gör att ikonerna inte syns. I detta fall kan det vara nödvändigt att installera alla tillgängliga uppdateringar för operativsystemet, eller så kan du behöva återställa systemet till ett tidigare datum då det fungerade korrekt.