Hur gör man en pdf skrivskyddad?
Lägga till ett lösenord i en PDF-fil
- Öppna PDF-filen i Acrobat DC.
- Välj Arkiv > Skydda med lösenord. Alternativt kan du välja Verktyg > Skydda > Skydda med lösenord.
- Välj om du vill konfigurera lösenordet för visning eller redigering av PDF-filen.
- Skriv lösenordet och skriv det sedan igen.
- Klicka på Använd.
Hur tar man bort skrivskydd på PDF?
Välj Verktyg > Skydd > Kryptera > Ta bort skydd. Ta bort skydd: Alternativen varierar beroende på vilken typ av lösenordsskydd som kopplats till dokumentet. Om dokumentet bara har ett lösenord för att öppna dokumentet tar du bort det genom att klicka på OK. Därefter, hur skickar jag en pdf-fil? Använd Gmail för att skicka en PDF-fil från Acrobat
- Öppna PDF-filen i Acrobat.
- Klicka på Arkiv Dela fil eller Arkiv.
- Klicka på Bifoga till e-post eller Skicka som bilaga.
- Välj Webbmail.
- Klicka på Välj alternativ.
- Fyll i din e-postadress och klicka på OK.
Hur gör man ett dokument inte skrivskyddat?
Ta bort skrivskydd
- Klicka på Microsoft Office-knappen. och klicka sedan på Spara eller Spara som om du tidigare har sparat dokumentet.
- Klicka på Verktyg.
- Klicka på Allmänna alternativ.
- Avmarkera kryssrutan Skrivskydd rekommenderas.
- Klicka på OK.
- Spara dokumentet.
Folk frågar också hur tar man bort skrivskyddet?
Ta bort skrivskyddsstatus för en arbetsbok
- Öppna Finder och välj den arbetsbok som du inte längre vill ska vara skrivskyddad.
- På popup-menyn Åtgärd klickar. på Visa info.
- I fönstret Allmänt avmarkerar du kryssrutan Låst.
Skapa en kopia
- Öppna filen.
- Tryck på ikonen Arkiv .
- På din iPad trycker du på namn eller dubblett. Fönstret Spara som öppnas.
- Skriv ett nytt namn på filen och välj en lagrings plats för den nya filen.
- Tryck på Spara eller tryck på duplicera.
Folk frågar också varför blir filen skrivskyddad?
När du öppnar Office 2016-filer kan det hända att filer öppnas som skrivskyddade. Problemet påverkar främst Excel och Word i version 1706 (version 8229.2045) eller senare. Det här problemet visar sig ibland när du försöker synkronisera ett dokument som kräver incheckning på OneDrive. Hur bifogar man PDF i mail?
För att bifoga en PDF-fil till ett e-postmeddelande, följer du dessa steg:
1. Gå till e-postklienten och öppna det nya e-postmeddelandet du vill skicka.
2. Klicka på "Bifoga" -knappen (vanligtvis en paperclip-ikon). Detta öppnar en filbläddrare.
3. Navigera till den PDF-fil du vill bifoga och dubbelklicka på den.
4. Klicka på "Skicka" för att skicka e-postmeddelandet.
Därmed, hur konverterar jag pdf till word gratis?
Det finns flera sätt att konvertera en PDF-fil till ett Word-dokument gratis. Ett sätt är att använda ett online-verktyg som PDF to Word Converter. Det finns också gratisprogram som du kan ladda ner och installera på din dator, till exempel Adobe Acrobat Reader DC.
Similar articles
- Hur ändrar man en skrivskyddad fil?
- Varför är filen skrivskyddad?
- Hur gör man en bild till PDF på iPhone?
- Hur gör man en redigerbar PDF?
- Hur gör man en PDF-fil på iphone?
- Hur gör man en skrivbar PDF?
- Hur gör man en PDF-fil till Word?
- Hur gör man om ett Google Dokument till PDF?
- Hur gör man en pdf till en bild?