Hur tar man bort rader i Word?
Word
- Klicka på en rad eller cell i tabellen och sedan på fliken Tabellayout.
- Klicka på Ta bort under Rader och kolumner och klicka sedan på Ta bort rader.
Hur gör man en heldragen linje i Word?
Infoga en linje
- På fliken Infoga väljer du Figurer.
- Välj ettlinjeformat som du vill använda under Linjer.
- Välj en plats i dokumentet, håll ned och dra pekaren till en annan plats och släpp sedan musknappen.
Hur får man fram linjalen i Word?
Om den fortfarande inte visas kan du behöva aktivera linjalen.
- Gå till Word > Inställningar > Visa (under Redigerings- och språkverktyg).
- I dialogrutan Visa markerar du kryssrutan Lodrät linjal.
Klicka på pilen bredvid Kontur i gruppen Figurformat på fliken Format under Ritverktyg. Om flikarna Ritverktyg eller Formatinte visas dubbelklickar du på linjen och kontrollerar att du har markerat den. Peka på Streck och klicka sedan på det linjeformat du vill använda.
Därefter, hur får man tillbaka stödlinjer i excel?
Du kan antingen visa eller dölja stödlinjer i ett kalkylblad i Excel på webben. Markera kryssrutan Stödlinjer i gruppen Visa på fliken Visa om du vill visa stödlinjer. Du kan också avmarkera kryssrutan om du vill dölja dem. Excel på webben fungerar smidigt med Office-program på datorn. Hur gör man linjer i Excel? Gör så här:
- Klicka på Start > pilen Kantlinjer .
- Välj Rita kantlinjer för yttre kantlinjer och Rita stödlinjer för stödlinjer.
- Klicka på pilen Kantlinjer > pilen Linjefärg och välj sedan en färg.
- Klicka på pilen Kantlinjer > pilen Linjeformat och välj sedan ett linjeformat.
Hur skriver man en bildtext i Word?
Word
- Klicka på den bild som du vill lägga till en beskrivning för.
- Klicka på Referenser > Infoga beskrivning.
- Om du vill använda standardetiketten (Bild) skriver du beskrivningen i rutan Beskrivning.
Det går inte att måla i Word, det går bara att formatera text och objekt.
Folk frågar också hur bifogar man ett dokument i word?
För att bifoga ett dokument i Word måste du först öppna det dokument du vill bifoga. Klicka sedan på fliken "Infoga" längst upp i Word-fönstret. Där finns olika alternativ för hur du kan bifoga ditt dokument. Välj "Objekt" och sedan "Skapa från fil" om du vill bifoga ett dokument som redan finns på din dator. Välj "Infoga" och sedan "Bläddra efter filer" för att söka efter och välja det dokument du vill bifoga.
Similar articles
- Hur tar man bort tomma rader i Excel?
- Hur tar man bort rader i Excel?
- Hur skriver man flera rader i en cell i Excel?
- Hur gör man flera rader i en cell i Excel?
- Hur gör man nya rader i Excel?
- Hur gör man fler rader i Excel?
- Hur visar man dolda rader i Excel?
- Hur flyttar man ner rader i Excel?
- Kan man låser flera rader i Excel?