Hem > H > Hur Redigerar Man Innehållsförteckning?

Hur redigerar man Innehållsförteckning?

Gå till Referenser > Innehållsförteckning. Klicka på Anpassad innehållsförteckning. Använd inställningarna för att visa, dölja och justera sidnummer, lägga till eller ändra tabbutfyllnad, ange format och ange hur många rubriknivåer som ska visas.

Läs mer

Därefter, hur lägger man in innehållsförteckning?

Lägga till, ändra eller ta bort en innehållsförteckning

  1. Öppna ett dokument i Google Dokument på datorn.
  2. Klicka där du vill ha innehållsförteckningen.
  3. Klicka på Infoga. Innehållsförteckning.
  4. Välj hur du vill att innehållsförteckningen ska se ut.
Och därefter, hur gör man innehållsförteckning i word med underrubriker? För att infoga en innehållsförteckning i Word behöver du först formatera rubrikerna i dokumentet. Markera varje rubrik och klicka på "Rubrik 1" i menyfältet ovanför dokumentet. För underrubriker klickar du istället på "Rubrik 2", och så kan du fortsätta i fler nivåer om det behövs.

Dessutom, hur ändrar du inställningarna på en befintlig formatmall i word?

Ändra en formatmall manuellt i dialogrutan Ändra formatmall

På fliken Start högerklickar du på en formatmall i formatgalleriet. Klicka sedan på Ändra. I avsnittet Formatering gör du alla formateringsändringar du vill ha, till exempel teckensnitt, storlek eller färg, justering, radavstånd och indrag.
Följaktligen, hur får man en automatisk innehållsförteckning i word? Skapa innehållsförteckningen

  1. Klicka på den plats där du vill infoga innehållsförteckningen – vanligtvis någorlunda i början av dokumentet.
  2. Klicka på Referenser > Innehållsförteckning och välj sedan ett Automatisk innehållsförteckning-format i listan.

Hur gör man numrerade rubriker i Word?

Numrera dina rubriker

  1. Öppna dokumentet med inbyggda rubrikformat och markera den första Rubrik 1.
  2. På fliken Start, i gruppen Stycke väljer du Flernivålista.
  3. Under Listbibliotek väljer du det numreringsformat som du vill använda i dokumentet.
Hur tar man bort Innehållsförteckning? Ta bort en innehållsförteckning
  1. Gå till Referenser > Innehållsförteckning.
  2. Välj Ta bort innehållsförteckning..

På motsvarande sätt, vilken information skriver man i en innehållsförteckning?

I sammanfattningen skall det finnas en kort beskrivning av problem, metod och resultat. Den skall vara komplett, objektiv och lätt att förstå. Sammanfattningen skall sammanfatta arbetet och någon extra information, som inte finns i rapporten, får inte skrivas in i sammanfattningen. Följaktligen, hur lägger man till i disposition?

För att lägga till en egenskap, använd följande syntax:
objekt.egenskap = värde;
I exemplet nedan lägger vi till en egenskap kallad "färg" till objektet "bil":
bil.färg = "röd";

Och en annan fråga, hur gör man en innehållsförteckning i word på ipad?

För att göra en innehållsförteckning i Word på iPad:
1. Gå till dokumentet du vill lägga till innehållsförteckning i.
2. Klicka på Redigera i verktygsfältet längst upp till vänster.
3. Klicka sedan på Innehållsförteckning i verktygsfältet längst upp till höger.
4. Välj sedan vilken typ av innehållsförteckning du vill lägga till i dokumentet.

By Walliw Boyens

Hur lägger man till en skrivare till datorn? :: Hur uppdaterar man en innehållsförteckning i Word?
Användbara länkar