Hem > H > Hur Gör Man En Hyperlänk I Powerpoint?

Hur gör man en hyperlänk i Powerpoint?

Länka till en viss plats i presentationen

  1. Markera den text eller det objekt som du vill göra till en hyperlänk.
  2. På fliken Start klickar du på Text under Infoga och klickar sedan på Hyperlänk.
  3. Klicka på fliken Dokument och klicka sedan på Sök efter under Fästpunkt.
  4. Välj den plats i dokumentet som du vill länka till.

Läs mer

Kan inte redigera text i PDF?

Högerklicka på miniatyrbilden av en PDF-fil och klicka sedan på Egenskaper. I filens dialogruta för Egenskaper klickar du på Ändra. Välj Adobe Acrobat och klicka sedan på ok. I dialogrutan för Egenskaper, klicka på OK. Hur konverterar jag PDF till Word gratis? Konvertera pdf till Word online

Klicka på knappen Välj en fil ovan, eller dra och släpp en pdf i släppområdet. Välj den pdf du vill konvertera till docx-format. Se hur Acrobat automatiskt konverterar pdf-filen till ett Word-dokument. Ladda ned det konverterade Word-dokumentet eller logga in för att dela det.

Dessutom, kan inte kopiera text från pdf?

PDF-filen kan kräva ett lösenord innan du kan markera eller kopiera text: Välj Verktyg > Visa granskare, klicka på knappen för krypteringsgranskaren och ange lösenordet. Texten kanske är en bild och inte faktiskt text: I så fall går det inte att markera texten. Med tanke på detta, hur kan man redigera pdf mac? Klicka på länken "Öppna fil" i huvudgränssnittet för att välja en PDF-fil på din Mac-dator. Steg 3. Välj alternativet "Redigera PDF" på vänster panel för att gå in i redigeringsläget. Du kan redigera text och bild, lägga till en länk, vattenstämpel, bakgrund, sidhuvud, sidfot etc.

Och en annan fråga, kan man dela upp en pdf-fil?

Dela en pdf-fil:

  1. Öppna pdf-filen i Acrobat DC.
  2. Välj Ordna sidor > Dela.
  3. Välj hur du vill dela en enstaka fil eller flera filer.
  4. Namnge och spara: Klicka på Utdataalternativ och bestäm var du vill spara filen, vad den ska heta och hur den ska delas.
  5. Dela pdf: Klicka på OK och sedan på Dela.
  6. Spara som ny fil:
Man kan också fråga varför kan jag inte öppna pdf-filer på min mac? Mac OS-användare

Klicka på PDF-filens ikon i Finder för att markera det. Välj Fil > Hämta information. Klicka på triangeln bredvid Öppna med och välj Adobe Acrobat Reader eller Adobe Acrobat i popup-listan (om inställningen inte finns i listan, välj Annan om du vill välja den). Klicka på Ändra alla.

Folk frågar också hur man gör en innehållsförteckning i word?

Skapa innehållsförteckningen

  1. Placera markören där du vill lägga till innehållsförteckningen.
  2. Gå till Referenser > Innehållsförteckning.
  3. Om du gör ändringar i ett dokument som påverkar innehållsförteckningen uppdaterar du innehållsförteckningen genom att högerklicka på innehållsförteckningen och välja Uppdatera fält.
På motsvarande sätt, hur gör man en bilaga i google dokument?

För att bifoga en fil i Google Docs måste du först öppna det dokument du vill bifoga filen till. Sedan klickar du på "Bifoga" längst upp till höger i menyn. Därifrån kan du välja att bifoga en fil från din dator, Google Drive, eller om du vill ta en bild med din webbkamera.

Hur man gör en bilaga?

För att göra en bifogad fil måste du först ladda upp den fil du vill bifoga. Detta görs vanligen genom att klicka på "Bifoga fil" eller "Ladda upp fil" knappen. När du har gjort detta kommer du att få en lista med de filer du har valt att bifoga. Klicka sedan på "Skicka" eller "Gå vidare" för att skicka din bifogade fil.

By Belia

Är PNG vektorgrafik? :: Hur återställer man Macbook Pro till fabriksinställningar?
Användbara länkar