Hur tar man bort Skrivskyddet i Excel?
Ta bort skrivskydd
- Klicka på Microsoft Office-knappen. och klicka sedan på Spara eller Spara som om du tidigare har sparat dokumentet.
- Klicka på Verktyg.
- Klicka på Allmänna alternativ.
- Avmarkera kryssrutan Skrivskydd rekommenderas.
- Klicka på OK.
- Spara dokumentet.
Och därefter, hur gör man ett dokument skrivskyddat?
Gör så här:
- Klicka Fil > Spara som > Bläddra.
- Klicka i dialogrutan Spara som verktyg > Allmänna alternativ.
- I den kommande dialogrutan Allmänna alternativ, kontrollera Skrivskyddad rekommenderas alternativet och klicka på OK knapp.
- Klicka på Begränsa redigering i gruppen Skydda på fliken Granska.
- I åtgärdsfönstret Begränsa formatering och redigering klickar du på Stoppa skydd.
- Om du uppmanas att ange ett lösenord skriver du lösenordet.
Kan inte ta bort skrivskydd på mapp?
Om du tar bort attributen Skrivskydd och System för mappen är dessa särskilda visningsinställningar inte tillgängliga. För de mappar som du har anpassat själv med fliken Anpassa på flikens Egenskaper-dialogruta kan mappikonen och andra anpassningar gå förlorade om du tar bort attributet Skrivskydd. På motsvarande sätt, hur tar man bort skrivskyddet? Ta bort skrivskyddsstatus för en arbetsbok
- Öppna Finder och välj den arbetsbok som du inte längre vill ska vara skrivskyddad.
- På popup-menyn Åtgärd klickar. på Visa info.
- I fönstret Allmänt avmarkerar du kryssrutan Låst.
Hur kan man ta bort skrivskydd?
Du kan kontrollera filegenskaperna genom att högerklicka på filen och välja Egenskaper. Om attributet Skrivskyddad är markerat avmarkerar du det och klickar på OK. Vad är Microsoft Office knappen? Tryck på Office-knappen så öppnas Office-appen, om du har den installerad. Om du inte har installerat det kommer Office.com att öppnas i standard webbläsaren.
Hur Skrivskyddar man en powerpoint?
Använda OneDrive för arbete eller skola
- Klicka på fliken dela. iPowerPoint för webben.
- Under Bjud in personerskriver du namnen eller e-postadresserna för de personer som du vill visa presentationen för och skriver ett meddelande.
- Klicka på nedpilen bredvid kan redigeraoch klicka på kan visa.
- Klicka på Dela.
Det finns två huvudsakliga sätt att ta bort skrivskydd i Word. Det första sättet är att öppna Word och gå till menyn "Arkiv". Därifrån ska du välja "Alternativ" och sedan gå till fliken "Säkerhet". I den här fliken finns det en möjlighet att ta bort skrivskyddet.
Det andra sättet är att öppna Word-dokumentet som är skrivskyddat. Högerklicka på dokumentet och välj "Egenskaper". I fliken "Övergripande" finns det också en möjlighet att ta bort skrivskyddet.
Hur låser man upp ett Word dokument?
Det finns flera olika sätt att låsa upp ett Word-dokument. Om du har glömt lösenordet till ditt dokument, kan du använda ett lösenordsskyddat program för att låsa upp det. Det finns också möjlighet att låsa upp dokumentet med hjälp av en krypterad fil.
Similar articles
- Hur tar man bort dubbletter i Excel?
- Hur tar man bort linjerna i Excel?
- Hur tar man bort sidbrytning i Excel?
- Hur tar man bort tomma rader i Excel?
- Hur tar man bort rader i Excel?
- Hur får man bort mellanslag i Excel?
- Varför kan jag inte ta bort blad i Excel?
- Kan inte ta bort flik i Excel?
- Hur tar man bort något man delat på Facebook?