Hur bifogar man en fil i Word?
Infoga ett dokument
- Klicka eller tryck där du vill infoga innehållet i det befintliga dokumentet.
- Gå till Infoga och välj pilen bredvid Objekt .
- Välj Text från fil.
- Leta reda på filen du vill använda och dubbelklicka på den.
- Om du vill lägga till innehåll i ytterligare Word-dokument upprepar du stegen ovan efter behov.
Hur lägger man in en pdf i ett Word-dokument?
I dialogrutan Objekt markerar du fliken Skapa från fil. Klicka sedan på Bläddra för att hitta den fil du vill infoga. Att länka till källfilen i stället för att bädda in den i ett Word-dokument eller e-postmeddelande, markera Länka till filen. Följaktligen, hur lägger man in källor i powerpoint? Välj Microsoft Office PowerPoint-objekt i listan Som. Klicka på Klistra in om du vill infoga ett inbäddat objekt eller klicka på Klistra in länk om du vill infoga en länk till objektet.
Man kan också fråga hur visa film i powerpoint?
På fliken Infoga klickar du på Video och sedan på Film från fil. I dialogrutan Välj en film markerar du filen som du vill infoga. Om du vill bädda in video på bilden klickar du bara på Infoga. Hur bifogar man ett dokument? Skicka en bilaga från Google Drive
- Öppna Gmail på datorn.
- Klicka på Skriv.
- Klicka på Google Drive .
- Markera de filer du vill bifoga.
- Välj hur du vill skicka filen längst ned på sidan:
- Klicka på Infoga.
Med hänsyn till detta, hur skapar man en bilaga i word?
Skapa en bilaga
- Placera markören i slutet av dokumentet och välj sedan Layout > Brytningar > Nästa sida.
- Gå till Start och välj dialogruteikonen.
- Längst ned i fönstret Format väljer du.
- Namnge den nya formatmallen Bilaga.
- Längst ned i dialogrutan väljer du Formatera > Numrering > Definiera nytt talformat.
- Välj Verktyg > Redigera PDF > Mer > Bifoga fil.
- I dialogrutan Lägg till filer markerar du filen du vill bifoga och klickar på Öppna.
- Gör något av följande för att göra så att den bifogade filen syns i Acrobat 5.0 eller tidigare:
- Spara PDF-filen.
Man kan också fråga kan man öppna en pdf i word?
Konvertera pdf-filer till Word-dokument:
- Öppna en pdf-fil i Acrobat DC.
- Klicka på Exportera pdf i den högra rutan.
- Välj Microsoft Word som exportformat och sedan Word-dokument.
- Klicka på Exportera.
- Spara den nya Word-filen:
För att bifoga ett dokument till ett e-postmeddelande måste du först öppna det program som du använder för att skapa e-postmeddelanden. Sedan måste du hitta det dokument som du vill bifoga. När du har hittat det dokumentet, måste du klicka på "Bifoga" -knappen och navigera till det dokumentet som du vill bifoga. När du har hittat det dokumentet, måste du klicka på "Öppna" -knappen. Sedan måste du fylla i all information i det e-postmeddelande som du vill skicka och klicka på "Skicka" -knappen.
På motsvarande sätt, hur hänvisar man till en föreläsning?
Det finns olika sätt att referera till en föreläsning. Man kan använda ord som föreläsning, föreläsningsserie, seminarie eller kurs. Man kan också använda ordet föreläsare eller lärare.