Var hittar jag inställningar i Outlook?
Gå till E-postinställningar
- Använd en webbläsare och logga in på Outlook Web App via webblänken som du har fått av den som hanterar organisationens e-post. Ange användarnamn samt lösenord och välj Logga in.
- Högst upp på sidan väljer du Alternativ Inställningar. > Alternativ.
- I fönstret Alternativ väljer du Inställningar.
Med detta i åtanke, vilken server outlook?
E-postleverantör | IMAP-Inställningar |
---|---|
Microsoft 365 Outlook Hotmail Live.com | Server: outlook.office365.com Port: 993 Kryptering: SSL/TLS |
MSN | Server: imap-mail.outlook.com Port: 993 Kryptering: SSL/TLS |
Vilka e-post finns det?
Gmail, Icloud, Outlook, Yahoo Mail, Protonmail
- Gmail, Icloud, Outlook, Yahoo Mail, Protonmail.
- Zoho mail, Tutanota, GMX Mail.
På motsvarande sätt, kan inte se mina mail i outlook?
Gå till fliken Arkiv och välj Lägg till konto under Kontoinformation. Välj E-postkonto och ange ditt namn. Ange adressen och lösenordet för det e-postkonto som du vill lägga till. Ange lösenordet igen och välj Nästa. Kan inte ställa in konto autentiseringen misslyckades? Det här kan du göra:
- Kontrollera att du anger rätt användarnamn och lösenord.
- Om du använder tvåstegsverifiering kanske du måste logga in med ett applösenord i stället för ditt vanliga lösenord.
- Om du fortfarande inte kan logga in följer du de här felsökningsstegen.
Följaktligen, varför synkar inte min mail?
Internetanslutningen kanske inte fungerar. Testa att öppna en webbplats i mobilens webbläsare för att kontrollera om du är ansluten. Om du använder ett offentligt Wi-Fi-nätverk, till exempel på ett kafé eller bibliotek, måste du kanske läsa in en webbplats och godkänna användarvillkoren innan du blir ansluten. Kan inte ansluta till utgående e postserver iPhone?
Kan inte ansluta till utgående e-postserver iPhone?
Det finns flera orsaker till varför detta problem uppstår. Det kan bero på att du inte har angett rätt inställningar för din e-postkonto, eller att din ISP (Internetleverantör) blockerar portar som används för e-post.
Följande steg kan hjälpa dig att lösa problemet:
1. Kontrollera att du har angett rätt inställningar för din e-postkonto. Du kan hitta dessa inställningar hos din ISP eller e-postleverantör.
2. Kontakta din ISP och fråga om de blockerar några av portarna som används för e-post. Om det är fallet, be dem att öppna portarna för dig.
3. Kontrollera att du har en stabil internetuppkoppling. Om du använder WiFi, försök att ansluta till ett annat nätverk eller koppla direkt till din router med en Ethernet-kabel.
4. Prova att starta om din iPhone.
5. Kontakta Apple-supporten eller din ISP för ytterligare hjälp.
Vilken server har Gmail?
Gmail är en tjänst som tillhandahålls av Google. Gmail-servrar är placerade i Google-datacentra runt om i världen.
Similar articles
- Hur hittar jag inställningar i Outlook?
- Var hittar jag inställningar på mobilen?
- Var hittar jag appen inställningar?
- Var hittar man inställningar på datorn?
- Hur hittar man inställningar på iPhone?
- Hur hittar man inställningar på Samsung?
- Var finns inställningar i Word?
- Var hittar jag arkiverade mail i Outlook?
- Var hittar jag kalendern i Outlook?