Hem > H > Hur Slår Man Ihop Två Kolumner I Excel?

Hur slår man ihop två kolumner i Excel?

Kombinera data med et-tecknet (&)

  1. Välj cellen där den sammanfogade texten ska placeras.
  2. Skriv = och markera den första cellen som du vill kombinera.
  3. Skriv & och använd citattecken med ett blanksteg.
  4. Markera nästa cell som du vill kombinera och tryck på Retur. En exempelformel kan vara =A2&" "&B2.

Läs mer

Och en annan fråga, varför kan jag inte sammanfoga celler i excel?

Om du inte kan välja Sammanfoga och centrera kontrollerar du att du inte håller på att redigera en cell och att de celler som du vill sammanfoga inte har formaterats som en Excel-tabell. I celler som har formaterats som en tabell är oftast varannan rad skuggad samt att filterpilar kan synas i kolumnrubrikerna. Följaktligen, hur delar man en cell i två excel? Klicka på den cell i tabellen som du vill dela. Klicka på fliken Layout. Klicka på Dela celler i gruppen Sammanfoga. I dialogrutan Dela celler väljer du antalet kolumner och rader som du vill använda och klickar sedan på OK.

Därmed, hur delar man en tabell i word?

Dela en tabell

  1. Placera markören på den rad som du vill ha som den första raden i den andra tabellen. I exempeltabellen finns den på den tredje raden.
  2. Klicka på Dela tabell i gruppen Sammanfoga på flikenLAYOUT. Tabellen delas upp i två tabeller.
Hur tar man bort dubbletter i Excel? I Excel finns det flera sätt att filtrera efter unika värden – eller ta bort dubblettvärden:
  1. Om du vill filtrera efter unika värden klickar du på Data > sortera & filter > Avancerat.
  2. Om du vill ta bort dubblettvärden klickar du > Dataverktyg och > Ta bort dubbletter.

Hur grupperar man i Excel?

Klicka på Gruppera i gruppen Disposition på fliken Data. I dialogrutan Gruppera klickar du sedan på Raderoch sedan på OK. Visningsindikatorerna visas bredvid gruppen på skärmen. Tips: Om du markerar hela rader i stället för bara cellerna Excel grupperar automatiskt efter rad – dialogrutan Grupp öppnas inte ens. Hur skriver man flera rader i en cell i Excel? Om du vill lägga till avstånd mellan rader eller stycken med text i en cell använder du en tangentbordsgenväg för att lägga till en ny rad.

  1. Dubbelklicka på cellen som du vill infoga en radbrytning i.
  2. Klicka på den plats där du vill infoga radbrytningen.
  3. Infoga radbrytningen genom att trycka på ALT+RETUR.

Därmed, hur gör man en cell större i excel?

Ändra kolumnbredden

  1. Markera den eller de kolumner som du vill ändra.
  2. Klicka på Format i gruppen Celler på fliken Start.
  3. Klicka på Kolumnbredd under Cellstorlek.
  4. I rutan Kolumnbredd skriver du in det värde du vill ha.
  5. Klicka på OK.
Hur får man fram summa i Excel?

För att få summan i Excel måste du först markerar de celler du vill ta med i beräkningen. Därefter använder du funktionen SUMMA för att räkna ut summan av de markerade cellerna.

Hur delar man en cell?

En cell delas genom att dela sin cikliska process i två faser, mitos och karyokines. Mitos inleds med att cellkärnan delas i två och cellmembranet bildar två nya celler. Karyokines är processen där chromatiderna kopieras och separationsfasen där de två kopiorna av chromatiderna flyttas till olika cellkärnor.

By Cchaddie Coblentz

Hur mycket pengar får man för 1 miljon visningar på YouTube? :: Hur Photoshopar man bilder?
Användbara länkar