Hem > H > Hur Man Gör Ett Diagram I Excel?

Hur man gör ett diagram i Excel?

Skapa diagram

  1. Klicka på Utskriftslayout på Visa-menyn.
  2. Klicka på fliken Infoga och sedan på pilen bredvid Diagram.
  3. Klicka på en diagramtyp och dubbelklicka sedan på det diagram du vill lägga till.
  4. I Excel ersätter du exempeldata med de data som du vill rita i diagrammet.

Läs mer

Följaktligen, vad är xlookup?

Använd funktionen XLETAUPP för att hitta saker i en tabell eller ett område efter rad. Du kan till exempel slå upp priset på en reservdel till en bil efter artikelnumret, eller söka efter namnet på en medarbetare baserat på medarbetar-ID:t. Med tanke på detta, hur fungerar if i excel? OM-funktionen i Excel (IF på engelska) är den vanligaste av de logiska funktionerna. Med OM-funktionen kan du styra så att speciella beräkningar eller resultat ska utföras när olika värden är uppfyllda. Funktionen har tre argument enligt nedan. Logiskt_test utgörs av ett villkor.

Hur jämför man två kolumner i Excel?

Gör så här:

  1. Markera värdena i kolumnerna för Budget och Utfall.
  2. På menyfliken Start [Home] klicka på knappen Sök och markera [Find & Select] och välj Gå till special [Go To Special].
  3. I dialogrutan, bocka för alternativet Avvikande i rader [Row differencees] och klicka sedan OK.
Varför kan jag inte göra diagram i Excel? Vad kan jag göra? Klicka på Sök i kompatibilitetskontrollen för att söka efter anpassad formatering som inte stöds och ändra sedan formateringen till formatering som stöds i tidigare versioner av Excel. I tidigare versioner av Excel går det bara att använda färgerna i färgpaletten.

Hur gör man procent diagram i Excel?

Klicka på ikonen bredvid Tal i gruppen Tal på fliken Start, så att dialogrutan Formatera celler visas. I dialogrutan Formatera celler klickar du på Procent i listan Kategori. I rutan Decimaler anger du antalet decimaler som ska visas. Om du till exempel vill se 10 % i stället för 10,00 % anger du 0 i rutan Decimaler. Hur hittar man dubbletter i Excel? Hitta och ta bort dubbletter

  1. Markera de celler du vill leta efter dubbletter.
  2. Klicka på Start > Villkorsstyrd formatering > Regler för markering av celler > Dubblettvärden.
  3. I rutan bredvid värden med väljer du den formatering du vill använda för de duplicerade värdena och klickar sedan på OK.

Och en annan fråga, varför fungerar inte letarad i excel?

Lösning:Om du är säker på att relevanta data finns i kalkylbladet och LETARAD inte hittar dem, bör du kontrollera att de celler som det refereras till inte innehåller dolda mellanslag eller icke utskrivbara tecken. Kontrollera även att cellerna har rätt datatyp. Följaktligen, vad är vlookup på svenska?

vlookup är ett verktyg i Excel som används för att söka upp värden i en tabell och returnera ett värde från en annan kolumn i tabellen.

Följaktligen, hur kopiera villkorsstyrd formatering?

För att kopiera konditionalformatering gör följande:
1. Markera det område i ditt arbetsblad som innehåller den konditionalformatering du vill kopiera.
2. Gå till fliken Formatera i verktygsfältet ovanför arbetsbladet.
3. Klicka på ikonen Konditionalformatering och välj Kopiera från menyn.
4. Markera det område du vill applicera konditionalformateringen till och klicka på Ok-knappen.

By Abramson

Hur klipper man en video Samsung? :: Hur skapar man ett delat dokument?
Användbara länkar