Hem > H > Hur Gör Man En Dropdown Meny I Excel?

Hur gör man en dropdown meny i Excel?

Klicka i den cell i kalkylbladet där du vill att listrutan ska visas. Gå till fliken Data i menyfliksområdet och klicka sedan på Dataverifiering. Klicka på Lista i rutan Tillåt på fliken Inställningar. Om det går bra att lämna cellen tom markerar du rutan Ignorera tomma celler.

Läs mer

Med detta i åtanke, hur sorterar jag i bokstavsordning i excel?

Så här sorterar du i Excel

  1. Markera en enskild cell i den kolumn du vill sortera.
  2. Om du vill sortera i stigande ordning (A till Ö eller lägsta till högsta siffra): Gå till fliken Data i gruppen Sortera och filtrera. Klicka på .
  3. Klicka på om du vill sortera i fallande ordning (Ö till A eller störst till minst).
Med hänsyn till detta, vad menas med stigande ordning? Stigande ordning betyder från första till sista bokstaven i alfabetet för text, från lägsta till högsta för tal och från tidigaste till senaste för datum och klockslag.

Och en annan fråga, hur rangordnar man i excel?

Rankningsfunktion i Excel

Välj en tom cell, ange formeln = RANK ("84", B2: B23) in i den och tryck på ange nyckel. Se skärmdump: Obs! I formeln = RANK ("84", B2: B23) är 84 din poäng och B2: B23 är det poängintervall du vill rangordna ditt poäng i, och du kan ändra dem baserat på dina behov.
Hur Skrivskyddar man ett Excel dokument? För att skrivskydda en arbetsbok i Excel 2010, gör du följande:

  1. Öppna arbetsboken.
  2. Klicka på fliken Arkiv.
  3. Välj Spara som.
  4. I dialogrutan Spara som anger du var filen ska sparas.
  5. Därefter klickar du på Verktyg och väljer Allmänna alternativ. Nu kan du ange ett lösenord som skrivskyddar arbetsboken.

Hur låser man en cell i Excel Mac?

Så här låser du celler

  1. Markera de celler du vill låsa.
  2. Klicka på Celler eller tryck på
  3. Klicka på fliken Skydd och se sedan till att rutan Låst är markerad.
  4. Om några celler ska vara upplåsta markerar du dem.
  5. Klicka på Skydda blad eller Skydda arbetsbok på fliken Granska.
Och därefter, hur låser man excel dokument? Skydda en Excel-fil
  1. Välj Arkiv > Info.
  2. Välj rutan Skydda arbetsbok och sedan Kryptera med lösenord.
  3. Skriv ett lösenord i rutan Lösenord och välj sedan OK.
  4. Bekräfta lösenordet i rutan Ange lösenordet igen och välj sedan OK.

Därmed, hur många dubbletter i excel?

Du kan använda dialogrutan Avancerat filter för att extrahera unika värden från en kolumn med data och klistra in dem på en ny plats. Sedan kan du använda funktionen RADER och räkna antalet objekt i det nya området. Markera cellområdet eller kontrollera att den aktiva cellen finns i en tabell. Därefter, hur jämför man två kolumner i excel?

För att jämföra två kolumner i Excel använder du funktionen JÄMFÖR. Funktionen tar två argument, den första kolumnen du vill jämföra och den andra kolumnen du vill jämföra. Funktionen returnerar ett tal som representerar hur många celler i den första kolumnen som är större än, mindre än eller lika med cellerna i den andra kolumnen. Exempel: =JÄMFÖR(A1:A5; B1:B5) jämför kolumnerna A och B och returnerar hur många celler i kolumn A som är större än, mindre än eller lika med cellerna i kolumn B.

Hur stavas dubletter?

Duplicates are spelled as follows:
The first duplicate is spelled with an "s" at the end of the word.
The second duplicate is spelled with a "z" at the end of the word.

By Lozar

Var hittar jag favoriter i iPhone? :: Varför går det inte att Sortera i Excel?
Användbara länkar