Hem : Internetvillkor : Intrycksdefinition

tryckning

Intryck spårar hur många gånger en webbsida eller element på en webbsida visas. Det är en av de standardmått som används i webbplatsanalysprogramvara. Termen "intryck" avser oftast sidvisningar, vilket är synonymt med sidvisningar. Varje gång en sida visas räknas en sidvisning. Därför kan en enskild besökare samla flera intryck på en hemsida genom att besöka flera sidor.

Unika intryck, eller sidvisningar från olika besökare, är användbara för att mäta antalet dagliga unika besökare på en webbplats. Webbplatsanalysprogramvara kan registrera unika intryck genom att antingen spara 24 timmar kaka i besökarnas webbläsare eller genom att återställa posten över unika besökare i början av varje dag. De flesta analysprogramvaror registrerar både totala och unika intryck. Dessa två mätvärden kan användas för att bestämma det genomsnittliga antalet sidor som besökarna visar innan de lämnar webbplatsen.

Medan intryck vanligtvis hänvisar till sidvisningar kan de också definiera hur många gånger enskilda element på en webbsida visas. I onlineannonsering spårar till exempel "annonsvisningar" antalet gånger enskilda annonser visas. Om en webbsida innehåller tre annonsenheter kommer varje sidvy att ge tre annonsvisningar. Genom att spåra antalet annonsvisningar, webmasters kan övervaka resultatet för enskilda annonser. Denna information kan användas i kombination med RPM, eller intäkter per 1,000 XNUMX sidvisningar, för att bestämma den ideala mängden annonser för varje webbsida.

TechLib - Tech Lib Computer Dictionary

Denna sida innehåller en teknisk definition av intryck. Det förklarar i dataterminologi vad Impression betyder och är ett av många Internettermer i TechLib-ordlistan.

Alla definitioner på TechLib-webbplatsen är skrivna för att vara tekniskt korrekta men också lätta att förstå. Om du tycker att denna intrycksdefinition är till hjälp kan du referera till den med citatlänkarna ovan.