Hem : Internetvillkor : PPC-definition

PPC

Står för "Pay Per Click" och används i onlineannonsering. PPC-annonser genererar intäkter för webbutgivare varje gång en besökare klickar på en annons. Bannerannonser, Flash-annonser och textannonser kan alla användas för att generera intäkter per betalning för utgivare. Många sökmotorer använder också betala per klick-modellen, som visar sponsrade resultat tillsammans med andra relevanta resultat för sökningar. PPC är en attraktiv modell för annonsörer eftersom de bara behöver betala för faktisk trafik som genereras av deras annonser.

TechLib - Tech Lib Computer Dictionary

Denna sida innehåller en teknisk definition av PPC. Det förklarar i dataterminologi vad PPC betyder och är ett av många Internettermer i TechLib-ordlistan.

Alla definitioner på TechLib-webbplatsen är skrivna för att vara tekniskt korrekta men också lätta att förstå. Om du tycker att denna PPC-definition är till hjälp kan du referera till den med citatlänkarna ovan.