Hem > V > Varför Kan Jag Inte Ta Emot E-Post?

Varför kan jag inte ta emot e-post?

Kontakta din e-postleverantör eller kontrollera deras statussida för att se om de har problem med tjänsten. Fråga din e-postleverantör eller systemadministratör om du har aktiverat några säkerhetsfunktioner eller begränsningar, såsom tvåstegsverifiering, för ditt e-postkonto.

Läs mer

Med detta i åtanke, hur får jag igång min mail?

Så här ställer du in ett e-postkonto automatiskt

  1. Gå till Inställningar > E-post och tryck sedan på Konton.
  2. Tryck på Lägg till konto och välj sedan din e-postleverantör.
  3. Ange din e-postadress och ditt lösenord.
  4. Om du ser Nästa trycker du på Nästa och väntar på att Mail verifierar ditt konto.
Varför får jag inga Mail längre? Om Gmail-appen inte synkroniseras automatiskt kan följande problem uppstå: E-postmeddelanden kan inte skickas eller fastnar i läget Skickar. Du får inga nya e-postmeddelanden. Det går inte att öppna eller läsa e-postmeddelanden.

På motsvarande sätt, vem är min e-postleverantör?

Är du osäker på vem som är din e-postleverantör? Titta på din e-postadress. Ordet direkt efter @-symbolen är normalt din e-postleverantör. Följaktligen, kan inte ta emot mail från vissa? Kontrollera om ditt konto är blockerat

Om du inte kan skicka eller ta emot e-post kanske ditt konto tillfälligt blockerats därför att vi lagt märke till vissa ovanliga inloggningsaktiviteter. Information om hur du tar bort en blockering av ditt konto finns i Ta bort blockering av mitt Outlook.com-konto.

Med hänsyn till detta, kan inte läsa min e-post?

Inställningarna i ditt epost-program är fel, dubbelkolla och försök igen. En del epost-program (bland andra Outlook) kan hitta på att dom ska ändra inställningar som tidigare har fungerat till något som inte fungerar om du kör en Windows Update eller andra uppdateringar. Varför kan jag inte öppna Mail i Outlook? Gå till fliken Arkiv och välj Lägg till konto under Kontoinformation. Välj E-postkonto och ange ditt namn. Ange adressen och lösenordet för det e-postkonto som du vill lägga till. Ange lösenordet igen och välj Nästa.

Varför fastnar mina mail i utkorgen?

Skulle tro att du behöver ändra port på för utgående mail (Smtp). I stort sett alla operatörer blockar port 22 som standard. Kolla med ditt företag vad du ska köra med istället. När det gäller inställningar i din klient så får du nog tala om vilken klient du använder. Dessutom, varför försvinner mina mail på iphone?

Det finns flera anledningar till varför dina e-postmeddelanden kan försvinna från din iPhone. Om du inte har några e-postmeddelanden i Inkorgen, kontrollera följande:
- Kontrollera att du är ansluten till internet med rätt Wi-Fi-nätverk eller mobilnät.
- Kontrollera att du har ställt in dina e-postkonton korrekt.
- Kontrollera att du inte har aktiverat ett e-postprogram eller en tjänst som arkiverar eller raderar dina e-postmeddelanden efter att du har läst dem.
- Kontrollera att du inte har valt att radera e-postmeddelanden från servern efter att du har läst dem på din iPhone.

Varför kan jag inte ta emot mail på Gmail?

Det finns flera olika anledningar till varför man inte kan ta emot e-post på Gmail. En av anledningarna kan vara att e-postservern är nere eller har låg tillgänglighet. Andra anledningar kan vara felaktiga inställningar i e-postprogrammet eller att man har överflödig e-post i sin inkorg som förhindrar nya e-postmeddelanden från att komma igenom. Gmail har också en gräns på hur stora e-postmeddelanden man kan ta emot, så om ett e-postmeddelande är för stort kan det också vara en anledning till varför man inte kan ta emot det.

By Sioux

Hur kommer man ut ur bios? :: Kan inte skicka mms Samsung a52?
Användbara länkar