Hem > V > Vad Är Pivot Diagram?

Vad är pivot diagram?

Pivotdiagram visar dataserier, kategorier, brytpunkter och axlar precis som vanliga diagram. Du kan också ändra diagramtyp och andra alternativ, till exempel rubriker, förklaringens placering, dataetiketter, diagrammets placering och så vidare.

Läs mer

Och en annan fråga, hur sorterar man i en pivottabell?

Du kan sortera och ordna din data per pivottabellrad, kolumnnamn eller sammanslagna värden.

  1. På datorn öppnar du ett kalkylark i Google Kalkylark.
  2. Klicka på pivottabellen.
  3. Under Rader eller Kolumner klickar du på pilen under Ordna eller Sortera efter.
Man kan också fråga hur gör man en tabell i excel? Du kan skapa och formatera en tabell för att samla och analysera data.
  1. Markera en cell i dataområdet.
  2. Välj Start > Formatera som tabell.
  3. Välj ett format för tabellen.
  4. I dialogrutan Formatera som tabell anger du cellområdet.
  5. Markera om tabellen har rubriker.
  6. Välj OK.

Och en annan fråga, hur sorterar man kolumner i excel?

Markera en cell i den kolumn du vill sortera. Klicka på Sortera i gruppen Sortera och filtrera på fliken Data. I dialogrutan Sortera går du in under Kolumn och väljer den kolumn du vill sortera efter en anpassad lista i rutan Sortera efter eller Sedan efter. Och en annan fråga, hur gör man en dropdown meny i excel? Klicka i den cell i kalkylbladet där du vill att listrutan ska visas. Gå till fliken Data i menyfliksområdet och klicka sedan på Dataverifiering. Klicka på Lista i rutan Tillåt på fliken Inställningar. Om det går bra att lämna cellen tom markerar du rutan Ignorera tomma celler.

Hur tar man bort tomma rader i Excel?

Radera en rad eller kolumn

  1. Markera raden eller kolumnen som du vill ta bort.
  2. Tryck på Backsteg eller välj fliken Tabellverktyg >Ta bort, och välj sedan ett alternativ. Obs!: I Excel markerar du den rad eller kolumn du vill ta bort, högerklickar och väljer Ta bort samt önskat alternativ.
Hur gör man en snygg tabell? Du kan skapa ett anpassat utseende för tabeller genom att dela eller sammanfoga celler, ta bort eller lägga till kolumner eller rader, eller lägga till kantlinjer. Om du arbetar med en lång tabell kan du upprepa tabellrubrikerna på varje sida som tabellen visas på.

Man kan också fråga hur gör man en rubrik i excel?

Klicka någonstans i tabellen. På fliken Start i menyfliksområdet klickar du på nedåtpilen bredvid Tabell och väljer Växla rubrikrad. Hur sorterar man två kolumner i Excel?

Det finns några olika sätt att sortera två kolumner i Excel. Ett sätt är att använda funktionen SORT. Om du vill använda funktionen Sortera markerar du det område av celler som du vill sortera, klickar sedan på fliken Data på bandet och klickar på knappen Sortera. I dialogrutan Sortera väljer du den första kolumnen som du vill sortera efter i rullgardinslistan Kolumn att sortera efter och väljer sedan den andra kolumnen i rullgardinslistan Sedan efter. Du kan också välja att sortera i stigande eller fallande ordning. Ett annat sätt att sortera två kolumner i Excel är att använda sorteringsikonerna i kolumnrubrikerna. Om du vill använda sorteringsikonerna klickar du på rubriken för den första kolumnen som du vill sortera efter och klickar sedan på sorteringsikonen. Du kan klicka på sorteringsikonen igen för att växla mellan stigande och fallande ordning. Du kan också hålla ned Shift-tangenten och klicka på rubriken för den andra kolumnen för att sortera efter båda kolumnerna.

Och en annan fråga, hur sorterar jag i bokstavsordning i excel?

Det är enkelt att sortera alfabetiskt i Excel. Först markerar du de celler som du vill sortera. Gå sedan till fliken Data på bandet och klicka på knappen Sortera. I dialogrutan Sortera kan du välja att sortera efter kolumn A till Z eller Z till A.

By Kerman Tipold

Hur mycket tjänar en logistiker? :: Vad finns för webbläsare?
Användbara länkar