Hem > H > Hur Subtraherar Man Celler I Excel?

Hur subtraherar man celler i Excel?

Subtrahera tal med hjälp av cellreferenser

  1. Ange ett tal i cell C1 och D1. Till exempel 5 och 3.
  2. Inled formeln genom att skriva ett likhetstecken (=) i cell E1.
  3. Efter likhetstecknet skriver du C1-D1.
  4. Tryck på RETUR. Om du använde exempelsiffrorna blir resultatet 2. Meddelanden:

Läs mer

Dessutom, hur skriver man minustecken i excel?

Ändra det sätt som negativa tal visas

  1. Markera cellen eller ett område med celler som du vill formatera som negativa tal.
  2. Tryck på Ctrl+1 om du använder Windows. Om du använder en Mac trycker du på +1.
  3. I rutan Kategori klickar du antingen på Tal eller Valuta.
  4. Under Negativa tal väljer du ett alternativ för negativa tal.
Hur gör man dollartecken i Excel? Om du vill behålla den ursprungliga cellreferensen när du kopierar den måste du "låsa" den genom att placera ett dollartecken ($) innan cellen och kolumnreferenserna. Då påverkas exempelvis inte formeln =$A$2+$B$2 när du kopierar den från C2 till D2. Det kallas för en absolut referens.

Hur ändrar du Positiva tal till negativa i Excel?

Ändra positiva siffror till negativa eller vice versa med Kutools för Excel

  1. Välj det intervall du vill ändra.
  2. Klicka Kutools > Innehåll > Ändra tecken på värden, se skärmdump:
  3. Och i Ändra tecken på värden dialogrutan väljer du Ändra alla positiva värden till negativa alternativ.
  4. Klicka sedan OK or tillämpas.
Med hänsyn till detta, hur får man fram summa i excel? Om du behöver summera en kolumn eller en rad med tal kan du låta Excel göra jobbet. Markera en cell bredvid talen du vill summera, klicka på Autosumma på fliken Start, tryck på Retur och sedan är du klar. När du klickar på Autosumma skrivs automatiskt en formel (som använder funktionen SUMMA) för att summera talen.

Vad menas med att subtrahera?

Subtraktion handlar om minus. Att dra bort. Hur gör man ett minustecken på datorn? PC: På PC skriver du ett långt streck med hjälp av ctrl plus minustecknet eller alt plus 0150 om du har numeriskt tangentbord. Det kan också funka att skriva två bindestreck efter varandra, ibland gör datorn då om det till ett långt streck.

Därefter, kan inte göra dollartecken?

För tecken som inte alls finns på tangentbordet är det vanligaste tipset att använda olika alt-koder, till exempel alt+0189 för ½. Med tanke på detta, hur låser man fast celler i excel?

Det finns flera sätt att låsa celler i Excel. Du kan antingen låsa hela arket genom att klicka på Lås ark i fliken Arbetsbok i Excel-alternativen, eller så kan du låsa en specifik cell eller ett interval av celler. För att låsa en specifik cell, högerklicka på cellen och välj Lås cell från snabbmenyn. För att låsa ett interval av celler, markera intervallet av celler du vill låsa och tryck på Ctrl + 1 för att öppna FormatCeller-dialogrutan. Gå till fliken Arbetsbok och klicka på Lås celler under Arbetsbok-inställningar.

Och en annan fråga, vad är en absolut referens?

En absolut referens innebär att cellen eller det område av celler som anges i formeln alltid kommer att vara den cell eller det område av celler som anges, oberoende av var formeln placeras.

By Sam

Hur man gör ett bildspel på Google presentation? :: Hur anger man latitud och longitud?
Användbara länkar