Hem > V > Varför Kan Jag Inte Söka I En Pdf?

Varför kan jag inte söka i en PDF?

Uppdatera Acrobat DC och Acrobat Reader DC. Den senaste snabbkorrigeringen (21.001.20142) åtgärdar det här problemet. Om du vill uppdatera inifrån produkten öppnar du Acrobat eller Acrobat Reader och går till Hjälp > Sök efter uppdateringar. Om du fortfarande har problem kan du prova Lösning 2 nedan.

Läs mer

Kan man söka i en PDF?

Du kan öppna en PDF eller annat dokument i Förhandsvisning och sedan söka efter ord och andra teckenkombinationer. Öppna en PDF i appen Förhandsvisning på datorn. Skriv ett ord eller en fras i sökfältet i verktygsfältet i Förhandsvisning (du kanske måste ändra storlek på fönstret för att se det). Följaktligen, hur söker man i pdf ipad? Öppna Apple Books på din Mac och leta upp PDF-filen i Finder eller på skrivbordet. Dra sedan filen till biblioteket. PDF-filen är sedan tillgänglig i appen Böcker på en iPhone, iPad, iPod touch eller Mac så länge du är inloggad med samma Apple-ID och har aktiverat iCloud Drive för Böcker.

Därefter, hur söker man i ett dokument?

Du kan söka efter och ersätta ord i ett dokument, ett kalkylblad eller en presentation med Google Dokument, Kalkylark och Presentationer. Du kan också söka i en fil med kortkommandot Ctrl + f (⌘ + f på en Mac). Hur söker man i en PDF Mac? Högerklicka på PDF-filen och gå till "Öppna med"> "Safari" på rullgardinsmenyn. Steg 2. Gå till fliken "Redigera" överst och välj "Sök"> "Sök" för att öppna aktivera sökalternativet. Eller så kan du använda genvägen "Kommando + F" för att öppna sökrutan i Safari.

Hur får man PDF till Word?

Redigera en PDF-fil

  1. Gå till Arkiv > Öppna.
  2. Hitta PDF-filen och öppna den (du kanske måste välja Bläddraoch leta efter PDF-filen i en mapp).
  3. I Word meddelas att en kopia av PDF-filen kommer att skapas och att innehållet kommer att konverteras till ett format som kan visas i Word.
Därefter, hur man kopierar pdf? Kopiera visst innehåll från en PDF-fil
  1. Öppna PDF-dokumentet i Reader. Högerklicka i dokumentet och välj verktyget Markera på snabbmenyn.
  2. Dra för att markera text, eller klicka för att markera en bild. Högerklicka på det markerade objektet och välj Kopiera.
  3. Innehållet kopieras till urklipp.

Varför kan jag inte kopiera text?

Kontrollera följande: Textmarkeringsverktyget kanske inte är valt: Välj Verktyg > Textmarkering eller klicka på knappen för märkningsverktygsfältet . Klicka sedan på textmarkeringsknappen . Hur söker man i ett dokument på Mac?

Det finns olika sätt att söka i ett dokument på Mac. Om du bara vill söka efter ett ord eller en fras, trycker du på ⌘-F och anger det ord eller den fras du vill söka efter i sökrutan. Du kan också använda verktyget Sök i Dokument i verktygsfältet när du öppnar ett dokument i ett program som stöder det, till exempel i Pages eller TextEdit.

Varför kan jag inte öppna PDF filer på Mac?

Det finns flera olika anledningar till varför man inte kan öppna PDF-filer på Mac. En möjlig anledning är att man inte har Adobe Acrobat Reader installerat på sin dator. Adobe Acrobat Reader är ett program som behövs för att kunna läsa och skriva ut PDF-filer. Om man inte har det installerat kan man ladda ner det gratis från Adobes hemsida.
En annan möjlig anledning är att PDF-filen är skadad. Om det är fallet kan man försöka öppna filen med ett annat program, till exempel Preview eller Adobe Acrobat. Om det inte går att öppna filen med något av dessa program, kan det vara en idé att ladda ner filen igen från ursprungskällan.

By Oakman

Hur hittar jag mina dokument? :: Hur stora filer kan man skicka med Outlook?
Användbara länkar