Hem > H > Hur Skriver Man Länkar?

Hur skriver man länkar?

Formulera länktext med omsorg

  1. Länka ord som säger något om vart länken leder.
  2. Skriv det viktigaste i länken först.
  3. Använd en och samma länktext för alla länkar som leder till samma sida.
  4. Använd gärna den länkade sidans titel och/eller rubriktext som länktext.

Läs mer

Därefter, hur länkar man blad i excel?

Markera den cell i ett kalkylblad där du vill skapa en länk. På fliken Infoga väljer du Hyperlänk. Du kan också högerklicka på cellen och sedan välja Hyperlänk... på snabbmenyn, eller så kan du trycka på Ctrl+K. Hur delar jag Dropbox? Hur delar jag en Dropbox-mapp? Det är enkelt att dela en Dropbox-mapp med vem du vill. Skapa en delad länk till mappen du vill dela och skicka sedan den delade länken via e-post, chatt eller text till vem du vill. Alla som har fått länken kan visa och ladda ner innehållet i den mapp som du har delat.

Dessutom, hur hyperlänkar man?

Markera texten eller bilden du vill visa som en hyperlänk. Tryck på Ctrl+K. Du kan också högerklicka på texten eller bilden och klicka på Länk på snabbmenyn. I rutan Infoga hyperlänk skriver eller klistrar du in din länk i rutan Adress. Hur förkortar man en länk? Så gör du dina länkar korta

  1. Surfa till adressen www.bitly.com.
  2. Klistra in den långa adressen i det stora vita fältet mitt på sidan.
  3. Klicka på knappen Shorten för att få en kort länk.
  4. Klicka på Copy för att kopiera den nya korta URL:en.

Med tanke på detta, vad menas med hyperlänk?

En hyperlänk eller bara länk är ett ord eller ett avsnitt av en text som hänvisar till ett annat textavsnitt. Text med hyperlänkar kallas hypertext. Syftet är att man inte ska behöva läsa eller söka igenom all förekommande text, utan snabbt och enkelt kunna förflytta sig till det avsnitt man är intresserad av. Kan samla länkar? BagTheWeb www.bagtheweb.com/ Samla det du hittar på nätet på ett ställe. Netvibes www.netvibes.com/sv-se En "dashboard" som samlar information (länkar och RSS-flöden) från olika ställen och presenterar det på en sida. På sidan www.netvibes.com/sv/individual finns en film som visar hur det ser ut/fungerar.

Därmed, hur länkar man i ett word dokument?

Lägga till länken

  1. Markera texten eller objektet som du vill använda som en hyperlänk.
  2. Högerklicka och klicka på hyperlänk .
  3. Klicka på Plats i det här dokumentet under Länka till.
  4. Välj rubriken eller bokmärket som du vill länka till i listan.
Man kan också fråga hur kopierar man ett blad i excel?

Om du vill kopiera ett ark i Excel kan du använda kortkommandot Control + C.

Med hänsyn till detta, hur man summerar i excel?

Det finns några sätt att summera i Excel. Det mest grundläggande sättet är att använda funktionen SUM. Denna funktion adderar alla värden i ett givet intervall.
Ett annat sätt att summera i Excel är att använda funktionen AutoSum. Denna funktion summerar automatiskt ett intervall av celler. Om du vill använda den här funktionen markerar du ett intervall av celler och klickar sedan på knappen AutoSumma på bandet.
Du kan också summera värden baserat på specifika kriterier. För att göra detta kan du använda funktionen SUMIF. Den här funktionen summerar värden baserat på ett givet kriterium. Du kan till exempel summera alla värden som är större än 10.
Slutligen kan du använda funktionen PivotTable för att summera värden. Den här funktionen är användbar om du vill summera värden baserat på en specifik kategori. Du kan till exempel summera all försäljning per region. Om du vill använda den här funktionen markerar du ett antal celler och klickar sedan på knappen Infoga pivottabell på bandet.

By Brendon

Var ser man sina sparade lösenord? :: Hur säkerhetskopierar jag min telefon?
Användbara länkar