Hem > H > Hur Länkar Man I Excel?

Hur länkar man i Excel?

Markera den cell i kalkylbladet där du vill skapa en länk. På fliken Infoga väljer du Hyperlänk. Du kan också högerklicka på cellen och sedan välja Hyperlänk... på snabbmenyn, eller så kan du trycka på Ctrl+K.

Läs mer

Hur gör man en länk kortare?

Så gör du dina länkar korta

  1. Surfa till adressen www.bitly.com.
  2. Klistra in den långa adressen i det stora vita fältet mitt på sidan.
  3. Klicka på knappen Shorten för att få en kort länk.
  4. Klicka på Copy för att kopiera den nya korta URL:en.
Därefter, hur fungerar länkar? Ett vanligt exempel är "Läs mer"-länkar som upprepade gånger används i listor med nyhetspuffar på en och samma sida. Ett alternativ är att istället skriva "Fler nyheter", "Fler erbjudanden" eller något liknande. Använd gärna den länkade sidans titel och/eller rubriktext som länktext.

Dessutom, hur kopiera hyperlänk?

I fönstret Infoga hyperlänk väljer du "Befintlig fil eller webbsida" till vänster. Skriv (eller kopiera och klistra in) webbadressen till webbsidan i fältet "Adress". Klicka sedan på "Ok" för att spara din hyperlänk. Och precis så har du förvandlat den texten till en länk. Kan man korta ner en länk? Så skapar du korta och snygga länkar (med bitly)

Att "bara" skapa en kortare länk av vår (eller någon annans) långa länk är hur enkelt som helst. Vi öppnar valfri webbläsare att navigerar till https://bitly.com. I fältet Shorten your link klistrar vi sedan in vår länk och klickar på Shorten för att korta ned den.

Hur öppnar jag en länk?

Högerklicka på hyperlänken och välj Öppna hyperlänk på snabbmenyn. Klicka på Öppna hyperlänk. Vad menas med hyperlänk? En hyperlänk eller bara länk är ett ord eller ett avsnitt av en text som hänvisar till ett annat textavsnitt. Text med hyperlänkar kallas hypertext. Syftet är att man inte ska behöva läsa eller söka igenom all förekommande text, utan snabbt och enkelt kunna förflytta sig till det avsnitt man är intresserad av.

Hur man gör en innehållsförteckning i Word?

Skapa innehållsförteckningen

  1. Placera markören där du vill lägga till innehållsförteckningen.
  2. Gå till Referenser > Innehållsförteckning.
  3. Om du gör ändringar i ett dokument som påverkar innehållsförteckningen uppdaterar du innehållsförteckningen genom att högerklicka på innehållsförteckningen och välja Uppdatera fält.
Hur gör man en bilaga i Google Dokument?

För att göra en bifogning i Google Docs, följ dessa steg:
1. Gå till dokumentet som du vill bifoga en fil till.
2. Klicka på "Infoga" längst upp till höger i verktygsfältet.
3. Välj "Bifoga fil" från dropdown-menyn.
4. Bläddra igenom dina filer för att hitta den som du vill bifoga.
5. Klicka på "Öppna" för att lägga till filen till dokumentet.

Hur man gör en bilaga?

För att göra en bifogad fil måste du först ladda ner den fil du vill bifoga. Gå sedan in i det program du vill skicka bifogad fil med. Hitta det alternativ som heter "Bifoga fil" eller "Infoga bifogad fil". Välj den bifogade filen från din dator och klicka på "öppna". Ditt program kommer nu att bifoga filen till meddelandet du är på väg att skicka.

By Sanbo

Vilket filformat för dokument? :: Hur gör man en PDF-fil på iphone?
Användbara länkar