Hem > V > Varför Kan Jag Inte Identifiera Mig Med Bankid?

Varför kan jag inte identifiera mig med BankID?

De vanligaste anledningarna till att du inte kan legitimera dig med mobilt BankID är: Du använder inte samma inloggningssätt som när ditt konto skapades. Logga ut, under Inställningar i menyn och byt inloggningssätt (Facebook, E-post, Google, Apple eller Telefonnummer).

Läs mer

Kan inte logga in på Swedbank med mobilt BankID?

Så loggar du in med Mobilt BankID/SäkerhetsID

Fyll i ditt personnummer och välj Mobilt BankID/SäkerhetsID. Tryck på Logga in. Starta BankID säkerhetsapp i din telefon eller surfplatta och skriv in din kod som du valde när du beställde Mobilt BankID/SäkerhetsID. Du är nu inloggad.
Vad är det för skillnad på mobilt BankID och BankID? Vad är skillnaden mellan mobilt bank-ID och bank-ID? Mobilt bank-ID är en app som du laddar ner på din mobiltelefon eller surfplatta. Bank-ID på fil hämtar du via din internetbank och används på din dator. Det finns även bank-ID på kort, som kräver en kortläsare som ansluts till din dator som din bank förser dig med.

Dessutom, vad är en aktiveringskod?

Aktiveringskoden är en säkerhetsåtgärd för att undvika att någon som kan ditt personnummer går in och skapar ett konto i ditt namn och får tillgång till dina uppgifter. Hur gör man med BankID när man byter mobil? Så här gör du i appen

  1. Ladda ner BankID-appen på din nya mobil.
  2. Logga in med fungerande Mobilt BankID i Handelsbankens app på din gamla mobil och gå in under Övriga tjänster.
  3. Godkänn avtal om nytt BankID och hämta en QR-kod.
  4. Läs av QR-koden med BankID-appen som du laddat ner på den nya mobilen eller surfplattan.

Därmed, kan man ha mobilt bank id på flera telefoner?

Ja, ditt BankID är knutet till BankID säkerhetsapp i din mobiltelefon eller surfplatta. Om du har flera mobiltelefoner och/eller surfplattor kan du ha ett BankID kopplat till varje sådan enhet. Kan man ha BankID åt någon annan? Nej. BankID är en personlig id-handling som inte får användas av någon annan person, med eller utan framtidsfullmakt.

När spärras BankID?

Om du tappar din mobiltelefon eller surfplatta ska du omedelbart spärra ditt mobila BankID. Det gör du antingen via internetbanken eller genom att ringa oss på 0771-365 365. Varför har mitt BankID spärrats Nordea?

Om ditt BankID har blockerats av Nordea beror det sannolikt på någon av följande orsaker:
-Du har skrivit in din BankID PIN-kod felaktigt tre gånger i rad.
-Du har inte använt ditt BankID på ett tag och det har automatiskt avaktiverats.
-Det finns en misstanke om bedrägeri eller missbruk av ditt BankID.
Om ditt BankID har spärrats måste du kontakta Nordeas kundtjänst för att återaktivera det.

Hur kan man skaffa BankID Nordea?

För att få BankID Nordea måste du gå igenom bankens online-registreringsprocess. Detta kräver att du lämnar vissa personuppgifter, såsom namn, adress och födelsedatum. När du har slutfört registreringsprocessen kan du ladda ner BankID Nordea-appen och använda den för att logga in på ditt bankkonto på nätet.

By Gentilis

Hur berättar man för någon att man gillar den? :: Hur aktiverar jag mitt BankID igen?
Användbara länkar