Hem : Programvaruvillkor : Kontorsdefinition

office

Microsoft Office är en produktivitetssvit utvecklad för fönster och Macintosh system. Det finns det flera utgåvor, som alla innehåller flera tillämpningar. Alla Office-utgåvor inkluderar de tre standardprogrammen, ord, exceloch PowerPoint.

Den första versionen av Microsoft Office släpptes faktiskt för Macintosh 1989. Windows-versionen följde ett år senare 1990. Under de senaste två decennierna har Microsoft släppt nya versioner av Office ungefär vartannat till vart tredje år. Från och med Office 95 började Microsoft erbjuda flera utgåvor av Office, till exempel Standard, Professional och Small Business. Nyare versioner av Office finns i utgåvorna "Hem och student" och Professional.

Sedan den första versionen av Office släpptes har Microsoft fortsatt att utveckla Office för både Windows- och Macintosh-plattformarna. Men från och med Office 98 för Mac har Microsoft utvecklat tydligt olika versioner av Office för Mac och Windows. Därför, medan programmen utför samma funktioner, gör användargränssnitt Office-program på Mac- och Windows-system kan se annorlunda ut. Lyckligtvis de flesta filformat sparas av Office-program är plattformsoberoende, vilket innebär att de kan öppnas på Macintosh- eller Windows-datorer.

OBS: Vissa program som ingår i professionella utgåvor av Office är inte tillgängliga för Mac. Dessa inkluderar Tillgång, Publisher, InfoPath, Project och Visio.

TechLib - Tech Lib Computer Dictionary

Denna sida innehåller en teknisk definition av Office. Det förklarar i dataterminologi vad Office betyder och är ett av många programvaruuttryck i TechLib-ordlistan.

Alla definitioner på TechLib-webbplatsen är skrivna för att vara tekniskt korrekta men också lätta att förstå. Om du tycker att den här Office-definitionen är till hjälp kan du referera till den med citatlänkarna ovan.