Hem : Internetvillkor : SMM-definition

SMM

Står för "Social Media Marketing." SMM avser marknadsföring som görs via sociala medier eller sociala nätverk webbplatser. Medan de flesta företag och organisationer har egna webbplatser kan det vara svårt att nå användare som inte redan känner till organisationen. Därför har många organisationer funnit det användbart att också utveckla en närvaro på "Webb 2.0"webbplatser, t.ex. Facebook, Linkoch Twitter också.

Marknadsföring på sociala medier ger ett billigt sätt för företag att nå ett stort antal användare och få varumärkesigenkänning. Eftersom sociala nätverkswebbplatser redan har stora etablerade onlinegrupper kan företag och organisationer få exponering genom att helt enkelt gå med på dessa webbplatser. Organisationer kan skapa anpassade sociala medieprofiler och sedan bygga sina egna gemenskaper inom dessa webbplatser genom att lägga till användare som vänner eller anhängare. Många företag lockar användare genom att publicera frekventa uppdateringar och tillhandahålla specialerbjudanden via sina profilsidor på sociala medier.

Medan SMM är en kraftfull nätet marknadsföringsverktyg, används det vanligtvis för att komplettera andra marknadsföringsmetoder online istället för att ersätta dem. Eftersom nästan alla företag eller företag och går med på en webbplats för sociala nätverk kan det vara svårt att sticka ut från mängden. Därför är de flesta företag fortfarande beroende av webbannonsering och sökmotoroptimering SEO för att generera trafik till deras webbplatser.

TechLib - Tech Lib Computer Dictionary

Denna sida innehåller en teknisk definition av SMM. Det förklarar i dataterminologi vad SMM betyder och är ett av många Internettermer i TechLib-ordlistan.

Alla definitioner på TechLib-webbplatsen är skrivna för att vara tekniskt korrekta men också lätta att förstå. Om du tycker att denna SMM-definition är till hjälp kan du referera till den med citatlänkarna ovan.